Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Isnin, 28 Februari 2011

Remove!!

Tak tahu la kenapa.. ''dia'' nie memang kalau muncul depan aku kerja dia 1- menyangkat aku 2- buat aku marah 3- buat aku jadi hilang rasa sabar pada dia je la.. Aku pulak rase nak marah aje kerja kalau dia muncul.. Kalau kat fb tue selalu je gadoh!! kat luar pun sama je.. gadoh je kerja.. gadoh dengan cara tersendiri la.. Pendek kata.. aku jadi terasa hati.. hu3.. 

Hari nie, dia dah melampau pada aku.. seteruk aku, aku tak pernah kata kat dia @ kat sape2 mcm tue.. Bagi dia mungkin dua patah perkataan yang dia ungkap dalam simbol tue biasa2 saja.. sebab dia memang dah terbiasa ungkap perkataan mcm tue, bagi aku yang tak pernah nie SENTAP la weh.. pada pahaman aku dia memang maksudkan seperti yang aku fikir..

Okey fine!! aku bukan sayang pun kat engkau.. [hu3].. tapi untuk kebaikan la kan.. dari aku dimalukan secara halus.. aku pun BERHEMAH la.. Aku hantar mesej melalui fb.. tanya dia ape maksud dua huruf yang bermaksud 2 patah perkataan.. kalau betul mcm aku maksudkan.. aku tanya dia beberapa soalan cepu emas.. hu3.. Aku buat mcm nie sebab tak sir rosakkan tempoh aku kenal dia.. 

Jangan ingat aku tak teragak2.. sebab aku takkan pernah teragak2 untuk buat sesuatu jika i2 baik untuk aku sendiri dan dia.. itu saja..






Sekian.. selamat tinggal GERGASI BUKIT..

Saya hanya.......

Saya hanya MELUKIS bila mana saya sedih [titik] Bila saya gembira, tangan saya tak mampu lagi nak pegang pensel/kalam untuk melukis.. Sebab = saya tak tahu.. Bila saya melukis.. i2 tandanya hati saya tak tenang.. Saya hanya pandai melukis bila saya sedih.. [pengulangan ayat] Saya bukan budak seni, tangan saya keras.. Saya hanya pandai lukis bunga mawar saja.. Dari mase sekolah rendah, sekolah menengah dan sekarang.. [sekarang] saya cuba melukis tapi tangan saya tak mampu nak contengkan kertas.. Sebab bunga mawar terlalu bermakna bagi saya..


Mase budak2 lagi saya suka bunga mawar.. [mase budak nie pun dah tak come/ tak cute, sekarang pun xcute jugak] Mase sekolah dulu, ada la sorang hamba ALLAH tue bagi bunga mawar merah kat saya.. bunga tue ada kat rumah sekarang.. tapi tak tahu yang mana satu.. saya pun tak ingat... ha4.. 

Balik pada cerita asal.. Saya tak tahu kenapa tangan saya melukis hanya ketika perasaan sedih.. [xcantik pun lukisan tue].. tapi tue hakikat.. diri sendiri tak boleh nak paksa untuk melukis mcm orang yang memang dilahirkan dan dikurniakan bakat melukis.. tengok sesuatu, lukis.. beruntungkan..


Nie hasil yang ke berapa entah.. Bermula lukisan ini, bila saya terfikirkan seseorang.. Bila saya sebut nama dia, ilham tue datang.. Saya paling suka 1 kuntum bunga dalam lukisan nie.. Harap suatu hari nanti saya tak lagi perlu untuk lukis bunga nie.. Belajar untuk lukis bunga lain.. Saya nak cuba untuk lukis tulip.. Masa tingkatan 5, saya pernah buat bandingan antara tulip dengan mawar.. Saya pilih mawar w/pun ia berduri.. Ketepikan tulip yang indah..Hi4..

Saya harap suatu hari nanti saya mampu kata ''siti cuma lupakan mawar bukan tulip''--> [ayat telah ditapis].. Saya cuba untuk untuk ulang dan baca ayat nie tiap hari.. sebab ini buat saya sedar diri.. ^_^..

Khas untuk bakal TULIP saya: '' teramat banyak luka di tangan dari duri mawar yang saya kena sampai tak da ruang untuk saya sentuh TULIP..

Buat mawar: ''Mawar tetap indah w/pun saya tak boleh nak nyatakan KENAPA SAYA SUKA MAWAR.. Puas cari perkataan yang sesuai, tapi tak jumpa jawapan kepada soalan KENAPA SAYA SUKA MAWAR..sampai ke titik akhir..


Di mana tulip saya??

Sabtu, 26 Februari 2011

Sudah ada "rumah" baru

Tauke Itik dah ada rumah baru.. Tak mewah tapi agak selesa kat sana.. Insyaallah.. Bila aku rasa 'tak keruan' balik rumah sana.. Rilek2 kat sana.. Hirup udara nyaman kat sana.. Kat ladang itik nie nyaman, tapi kat sana nyaman tue lain.. hu3.. Tapi rumah nie ''TETAP YANG UTAMA'' .. Kenapa tauke?? Dah berpaling tadah ke?? Tak de ape yang berpaling tadah.. Usus terlalu muda untuk menelan cuka yang hanya membuat luka kat usus tauke makin berulat.. [perumpamaan sendiri, kalau paham maka paham je la].. 






Merapu-merapu!! -_-"..






Rumah baru -_-"
[separuh je mampu tunjuk]


]






Jumaat, 25 Februari 2011

TOLONG AKU

TOLONG NASIHAT AKU.. TOLONG AKU.. -_-








Sila PULIH siti aziz.. Sila pulih..Sila pulih.. (ulang 100x).. Kalau memori aku nie mcm pendrive.. boleh aku cucuk kat darling a.k.a laptop aku n detete semua yang aku sayang.. berpada2 la dengan hidup nie siti.. jangan persoalkan..jangan.. -_-

Khamis, 24 Februari 2011

Bila aku...

Bersendirian memandang bintang, segan hati untuk memandang bulan.. Bila si bulan terselindung dibalik awan, hati teringin memandang Sang Bulan.. Hanya mampu memandang dari jauh tanpa kata dan hanya bisikan hati yang berharap DIA mendengar segalanya..

Bila keriuhan, kegusaran hilang.. Bila sunyi mendatang, berdamping pula kesedihan.. Bila hari tenang, mengangkat takbir gusar hati mendatang.. Hanya DIA yang memahami lintasan kata di hati.. Dalam kasar tingkah laku, tetap ada kelembutan hati.. Dalam kasar tutur kataku tetap ada belas di hati.. Dalam ego pertuturanku, tuturan hati tidak selari..

Bila resah.. Mengigil badan.. Bila takut, cemas mendatang.. Ketenangan ku peroleh bila hati mengingati bait2 pesanan, nasihat dan dorongan lepas.. Terlalu lepas.. Tetapi masih menjadi ubat yang berkesan.. Terlalu jauh hanyut, hingga sesat di tengah lautan.. Mengharap ada Sang Ikan membantu, tunjukkan aku jalan pulang..













Amin...

Rabu, 23 Februari 2011

Xtvt group junior+senior!! (s.d.g)

Assalamualaikum..

Wah!! Sem nie bizi kaloh orang ada jawatan.. Ha3.. Tapi bagus la jugop kan.. Tak dan la aku nak fikir benda2 yang tak tentu hala!! [ye la sangat].. -_-".. Okey!! Dah aku ke penang, dah aku berk.l.k kelana.. Hari nie ke padang GO-KART.. Kang dari awal semester 1 lagi kami kat sini akan dibahagikan kepada kumpulan2 kecil dan diselia oleh seorang lecturer.. 

Kumpulan dibawah seliaan lec kami hanya 2 kumpulan, xmcm kumpulan lain.. Ada sampai 3 kumpulan.. dua kumpulan senior+junior hanya 24 orang.. Kalau semester lepas2 kami buat jamuan dan bbq, semester nie pulak kami ke padang.. Jangan kata semester depan kami kena berenang pulak.. 

Makanya, aku pun berbas ke padang.. berkumpul kat sana dan gila2 kamera.. kuikuikui.. Insyaallah, atas arahan lec kami.. Hujung semester nie kami semua kena pergi buat jamuan kat rumah dia!! Rumah dia.. Ha3.. Kami okey je!! Ha3..

Memandangkan senior kumpulan kami dah semester akhir, jadi kena buat yang best2 la sikit.. Hi3.. Hormati orang yang lebih tua.. Ha3... Tak mengapa.. Aku dan junior2 lain tompang sekaki.. Hi3..

Okey!! Seperti yang sedia maklum, aku nie PEMANDU HARAM.. tak pernah sentuh stereng kereta 4 tahun.. Ha3.. Tapi go-kart nie tak guna lesen.. Berdebar jugak weh.. Ha3.. Mula2 fikir xsir la.. tengok senior2 duk gelak2 mcm masuk hantu bila ada yang terbabas, rempuh tayar.. berpusing.. Ha3..

Jahat betul.. Cara diorang gelak tue, buat aku putus semangat.. Hi3.. Tapi bila dah pegang dan tekan minyak, tekan brek.. Ape jadi??


Layan gambar xseberapa dulu!! Ha3


ini kumpulan junior!!


Junior + Senior + babah kami.. En.Zaim..


Nak tekan minyak dah nie!! Wooommmm2!! Ha3..
Untuk BIBIK a.k.a aku: Tak da terbabas, xda rempuh tayar, takda semput.. Jurulatih tawarkan aku jadi ahli go-kart uum lagi [ayat akhir tipu].. ha3.. Tapi sedih, pusingan pertama aku dalam sesi sesuaikan diri, pusingan kedua, tiga, empat dan lima teringat kat darling.. laju!! Woooommmmm.... Hu3... Lupakan darling.. lupakan.. cari yang lain.. Insyaallah.. -_-"





Okey, kesimpulan nyer.. Mudah untuk aku lupakan seketika sebelum ia menjadi makin berkurang dan terhapus tak bermakna dalam ingatan untuk untuk ku kenang sebagai kenangan terindah dengan aku sebokkan diri mcm nie.. Yang mana tak baik boleh aku seimbangkan.. Rasa terfikir, terlintas, dan segala ter yang berkaitan dengan yang berkaitan takkan wujud lagi.. Insyaallah.. Semudah dia, semudah i2 lah juga aku..

Ha3.. Jangan susahkan hidup yang tak susah.. Jangan kelamkan hari yang belum terbit fajar dengan perkara yang tak menguntungkan.. Jangan terlebih yakin dengan segala perancangan sedangkan kita hanya manusia yang hanya mampu bermimpi dan berusaha untuk mencapainya sedangkan DIA yang menentukan apa yang bakal jadi yang sepastinya ITU TERBAIK BUAT KITA.

Bercakap memang mudah, untuk melaksanakan apa yang dikata agak susah.. Keberanian untuk laksanakan perlu wujud, bukan sekadar hanya berani berkata tak kira time tue kita dalam keadaan "beremosi @pun tidak"..

Aku sedaya upaya untuk tidak menjadi SI BUTA dalam CELIK.. SI GILA dalam WARAS.. SI PANDAI dalam KEBODOHAN... berusaha untuk menjadi jeti tempat orang menumpang teduh, dan pergi.. i2 sahaja.. Marah lama2 buka sifat aku.. Jadi.. Buat2 tak kenal la aku lepas nie.. Ha3..





Kemerapuan semakin menjadi2..



Untuk sem 4,5 dan 6 serta praktikal dan tahun2 seterusnya kalau tak da apa yang berubah.. Aku kena dan terpaksa memotivasikan diri sendiri tanpa ada istilah 'penasihat' dan sewaktu dengannya.. Kena jadi kuat!! Yeeeehhaaaaa!! \o/.. Insyaallah.. Belajar jadi kuat, jangan biarkan diri 'lara' dalam jangkamasa y lama.. binasa dunia dan alam abadi.. [jangan cakap aje, buat tue yang utama]..






Selingan: Risau dengan "dia tue, terlalu berterus terang"..Kelu lidah wooo..Hu3...

Selasa, 22 Februari 2011

Biar Berjauhan


Biar menjauh
Dari menghampiri
Agar tak berulang
Kelukaan hati

Biarlah putus
Tak bersambung lagi
Andai diingati
Sedih pun kembali

Tak perlu berkirim salam
Tak perlu bertanya khabar
Tak perlu mengambil hati
Memujuk hati ini

Dan bila ku berhadapan
Teringat kenangan silam
Yang menghiris perasaan
Lama terpendam

Rasanya sudah terlewat
Untuk ku terima
Tiap kekesalan
Walau berbagai caramu
Tapi ternyatalah sia-sia saja

Biarlah aku dengan caraku
Selama ini tidak kau peduli
Sedari dulu tidak sedikit pun
Aku terima kasih dan sayangmu

Tak perlu berkirim salam
Tak perlu bertanya khabar
Tak perlu mengambil hati
Memujuk hati ini

Dan bila ku berhadapan
Teringat kenangan silam
Yang menghiris perasaan
Lama terpendam

Rasanya sudah terlewat
Untuk ku terima
Tiap kekesalan
Walau berbagai caramu
Tapi ternyatalah sia-sia saja

Biarlah aku dengan caraku
Selama ini tidak kau peduli
Sedari dulu tidak sedikit pun
Aku terima kasih dan sayangmu (2x)

Biar menjauh
Dari menghampiri
Agar tak berulang
Kelukaan hati


Biarlah putus
Tak bersambung lagi
Andai diingati
Sedih pun kembali


[huhuhu]




Ahad, 20 Februari 2011

Satu sindirankah??

Hmm... Adekah kamu sedang ketawakan aku bila kamu tahu aku kembali tersungkur sekali lagi??  Ye aku tahu KAMU sedang ketawakan aku.. Tak mengapa.. KAMU dah buat saya rasa jatuh sekali lagi setelah saya bergitu berusaha dan nekad untuk bangun dan lupakan.. tapi kamu masih berusaha untuk lakukan SESUATU untuk lihat saya dalam keadaan yang tak berupaya untuk berdiri ibarat patah kaki sedangkan ia satu benda yang tak nyata bagi aku.. KAMU terlalu bersenang.. Aku tak iri hati tetapi tetap rasakan i2 satu penghinaan dan satu ejekan yang sangat pedih.. Dan terlampau.. Benda nie tak kena kat hidung sendiri.. Tak mengapa.. Aku tukarkan semua ejekan, penghinaan jadi satu balasan pada dosa aku.. Aku terima.. 

KAMU terlalu kebudakan dengan gurauan.. Kalau yang tak salah pun akan tetap kelihatan bersalah sebab manusia nie hanya pandang ape yang terlinlas pada pandangan dan persepsi pertama sahaja.. Kesian kat diri sendiri.. Ha3... kesian kat diri sendiri.. Ha3..Kesian campur lucu..Ha4...









Kamu terlalu ASING bagi aku.. Jangan terlampau melampau dengan tuturanmu ABANG!!

Sabtu, 19 Februari 2011

Ku "kutip" sesuatu dari k.l.k

Assalamualaikum..

Sepanjang aku di "pagar wajib" oleh perkhemahan pengakap 3 hari 2 malam.. Teori pengakap dan benda2 yang berkaitan untuk persiapan awal aktiviti perkhemahan 3b semester depan.. Semester depan kami seramai 21 orang akan berjalan kaki sejauh 50km.. Aktiviti wajib la.. Biar la pasal sekolah nie..

Benda yang aku kutip, dan yang buat aku termenung bila fikir balik.. adelah kata2 puan hajah normah.. Lecturer kelas 4b kelana siswa.. Dia jurulatih jemputan.. Puan cakap "kita tak perlu berbuat jahat dengan sesiapa saja yang menyakitkan kita.. walaupun dia dah sakitkan fizikal kita dan jiwa kita sebab apa  saja yang kita lakukan akan jadi balik pada kita.. ".. 

Aku termenung.. Hmm.. Betul ape yang puan cakap.. "untuk buat baik bukan hanya perlu datang dari mulut, tapi seiringan rasa ikhlas dengan hati"... Aku termenung lagi.. Bila ingat balik, sungguh seksa jiwa.. Seksa dengan rasa bersalah pada DIA. Sebab aku teramat BODOH..

Untuk menghilangkan rasa letih, kita tak perlu lagi fikirkan benda2 yang tak berapa penting dan langsung tak PENTING.. Aku memang dah RUGI dan TERAMAT RUGI sebab kejahilan dan kebodohan yang melanda hanya SESAAT..

Aku bersyukur sangat padaNYA sebab bagi aku sedar awal yang aku nie makhluk yang ^&*&^%$.. Bersiap sedialah untuk berdepan dengan hukum alam dan pembalasan abadi. Runsing aku hilang bila fikirkan kata2 puan.

Jangan hanya cakap mulut, tapi selarikan dengan perbuatan pendek kata seluruh jiwa kena bergabung jika nak lari dari keadaan yang mengerikan dan melucukan.. Tapi keadaan nie bukan satu keadaan yang lucu tapi satu titik untuk aku sendiri berfikir dan ketuk kepala dengan penyesalan dengan apa yang terjadi. Penyesalan yang DIA benarkan.

Jangan kata mulut saja.. Sertakan nekad.. Macam senekad pen yang hilang.. Maksud aku, secepat mana pen itu hilang dari milikan kita, secepat itu kita lupakan pen tersebut dan berusaha untuk dapatkan pen yang baru.. Tapi aku lebih selesa guna pensel!! Ayat kat atas betul2 aku maksudkan..

Maaf, aku terlampau tak layak mintak maaf dengan yang berkaitan. Biar aku tanggung sendiri.. Bukan mintak belas tapi sebab bodoh aku, maka ke JAHAMAN la aku.. Aku hanya manusia. Semua orang ada kisah sendiri, A dengan cerita versi dia, B pun begitu jugak dan C dan D pun gitu. Masing-masing ada versi sendiri tetapi ia saling berkaitan. Jadi, kemelatahan aku tak begitu layak untuk muncul dan hanya mengeruhkan air mata air yang jernih dan mengganggu KEREDUPAN nya dengan KEPANASAN aku..









Sekian,
Yang teramat bersalah..

Berlari-lari ke Penang!!

Malas nak cerita.. lotak jo gambaq!!



o.t.w ke bandar perda
-cik siti/bibik ngan cikgu piha

Cikgu piha, bibik, cikgu atik n ayu serta mat top!!

 Ececece...Kat pantai ape tah nie.. Tak fokus.. Hi3

Nie lor kerja kami.. Turun naik pejabat p.b.t tuk a.ment.. Hu3..

 Xda potongan menarik, sebab tue "lost" tp berusaha jugak untuk tidak mengetatkan badan mcm balut nangka.. Kui3
 Hari yang agok panas!! Hot!!

Mat Top yang baik hati!! Semoga murah rezekimu dan kawin cepat..Dia dah permudahkan urusan aku dan kengkawan.. Hi3...







SEKIAN TERIMA KASIH






Kehodohan dan kebodohanku terserlah -_-"


Khamis, 17 Februari 2011

Rabu, 16 Februari 2011

DAMBAAN PILU





Inikah yang harusku terima
Dedaunan layu
Berguguran jatuh disisiku
Andaikah ruang walau bermesra untuk kali ini
Bersama mu

Biarlah hanya ku menatap
Wajahmu nan indah lepas kerinduan ini
Hanya kasih milik berdua
Dambaanku pilu
Perpisahan yang berlaku

Tak sanggup bila meratapi
Hanya sayu diriku kehilanganmu ini
Andainya masa menentukan
Moga saat itu
Kau hadir hanya untuk ku

Satu yang ku pinta buatku kali terakhir
Sekiranya diriku masih dalam hatimu
Renunglah kembali jika ku masih di sini
Biar bersemadi
Oh…kasihmu ini yang tiada pengganti

Biarlah hanya ku menatap
Wajahmu nan indah lepas kerinduan ini
Hanya kasih milik berdua
Dambaanku pilu
Perpisahan yang berlaku

Tak sanggup bila meratapi
Hanya sayu diriku kehilanganmu ini
Andainya masa menentukan
Moga saat itu
Kau hadir hanya untuk ku

Satu yang ku pinta buatku kali terakhir
Sekiranya diriku masih dalam hatimu
Renunglah kembali jika ku masih di sini
Biar bersemadi
Oh…kasihmu ini yang tiada pengganti






mood: "kurang waras"

Selasa, 15 Februari 2011

Pura-pura i2 PERLU & Kelmarin serta hari ini

Assalamualaikum...

Dari banyak sudut, dari banyak keadaan yang membuatkan kita PERLU PURA-PURA.. Contoh la kan... Pura-pura gembira, pura-pura KUAT, pura-pura bersemangat, pura-pura hilang ingatan sebabnya... SEBABNYA untuk jadikan diri sendiri KUAT walaupun hanya PURA-PURA.. 

Walaupun sangatlah letih... Bukan letih FIZIKAL, tapi HATI & PERASAAN.. bukan letih ZAHIR tapi BATIN (dalaman) yang lesu dan tak bermaya sedangkan ia tak sepatutnya jadi mcm nie.. Sampai bila?? Sampai satu masa yang mana aku pasti tentu ada orang yang sudi tumpangkan bahu dia untuk aku BERSEDU SEDAN.. 

Tak perlu dipertikaikan keadaan nie.. Sebab segalanya aku percaya ia TERBAIK BUATKU.. walaupun pedih berlori2.. Sekejap je kan.. Jadi lepas nie tak perlu lagi mencari2 & tercari2 @ sengaja mencari.. Bia dia BERGOLEK2 @ LENGGANG KANGKUNG @ BERLARI2 ke arah ku.. Amin..

Kelmarin SERTA hari ini

Ke PULAU PINANG..Buat ape?? Ade kerja.. Sampai bilik kol 7 hakni.. Letih yang amat, tapi gembira sebab ada kawan2 yang sepoting moting serta dapat kenal dengan family kawan aku yang ATUK dan NENEK yang amat baik.. dan tak ketinggalan sebab kami ada pemandu pelancong yang sangat2 berwibawa dan penuh dengan nekad!! Woooohaaaa!! (pura2 gembira).. Tapi betul, lelaki i2 memang baik.. Bawak kami ronda2 pulau pinang (bukan ke luas tempat tue??) Memang luas.. Ha3.. G kat tempat2 yang perlu dan berkaitan je la.. Ha3..

Sampai kat bilik, lembik badan.. Ha3..


Habis, nanti upload gambar2 ceria.. Ha3.. Tadi kan, kami g pantai & kami nampak sesuatu.. Hu3.. Terasa jahat diri ini..







Selingan: Aku dan kata dah, dia tue memang jiwa tak betul.. Dari kecik sampai besar, masih xsir mengalah.. Seriau HATI aku.. Hu3...

Isnin, 14 Februari 2011

CiNTa


.......................................................................
............................................
Aku termenung baca yang nie... Hmmmm....
.......................................................

............................................................

.................................................
..............................................
.................................................
..........................................

..............................................

.......................................

Ahad, 13 Februari 2011

hatiku diulit kegusaran

Assalamualaikum..

Gusar hati mula dari tengah hari tadi lagi.. Nak bertanya pada siapa.. Ma n adik2 ok.. Hmm.. Kalau dulu rasa xsedap hati mai, laju aku bertanya pada seseorang.. Tadi terbantut segalanya untuk aku tanya.. Perasaan aku je kot.. Tapi sungguh.. Rasa xsedap hati.. Kalau bukan orang yang aku sayang jadik @ ditimpa apa2 masalah (mintak jauh) siapa lagi.. Diri aku sendiri ke?? mungkin la.. Entah la.. abaikan aje semua apa yang aku fikir.. @pun aku yang terlebih fikirkan apa yang tak perlu aku fikir?? Tapi rasanya tak sebab hari nie kelas padat dan aku gelak sampai guling2 mase kelas tutorial kaedah penyelidikan tadi.. Maksudnya aku seorang yang ceria hari ini dan hari2 seterusnya.. (Sila bercakap jujur!!) Ha3..

Tapi tadi mase kelas dengan En.Yusop untuk subjek 3p memang lawak.. W/pun aku meremang roma nak masuk kelas dia sebab dia suka soal student!! Trauma seorang aku mase sem.2 kembali lagi.. Ha3.. Kena banyak membaca!!

En.Yusop cerita, minggu lapas anak jiran dia bertunang.. Bila pihak lelaki tanya berapa hantaran, akak tue segan agaknya nak kata RM10,000.. Dia cakap 9734..Ha3.. Lec aku pun terfikir, macam pernah nampak je nombor yang dia sebut tue.. Rupanya NO.PLAT KERETA ABAH/AYAH/BAPAK/BAK dia.. Ha3.. Bijakkan..

Lucu la bagi aku & budak2 kelas aku tadi.. Memang tahap lucu paling dewa dengan cara dia cerita tue.. Hi3.. Tak mengapa la.. Sebab tue atas individu.. Ada yang tinggi dan ada yang rendah.. Bila lec aku tanya kawan aku dalam kelas tadi (perempuan melayu) dia letak berapa hantaran.. Kawan aku jawab, ikut harga pasaran.. Sebab sekarang semua benda dah naik harga.. Yang lelaki india cakap, nilai bagi hantaran mereka mencecah Rm20,000 tapi pihak perempuan tak bagi dalam bentuk duit, bagi dalam bentuk barang cth emas n sewaktu dengannya la.. Kawan aku yang cina pulak jawab 10,000 ke atas.. Waaaahhhh!!! Nasib baik dia tak tanya aku.. Kalau dia tanya aku, aku akan JAWAB.....................(ada orang nak ke??)

Entah la.. Balik pasal tak sedap ati, aku tak tahu nak selesaikan mcm mana.. Biarkan ia berlalu seperti air sungai yang mengalir.. Ha3.. Jangan GATAL2 TANGAN MCM SEMALAM.. Hu3.. Aku termalu pada diri sendiri.. TGak leh nak stop tangan sebab dah terbiasa dengannya..

Gusar hati la... Hu3..Top sedap hati.. hu4..

Rezeki Tauke Itik

Klik untuk gemok!!

Rezeki TAUKE ITIK.. W/pun merangkak tapi permulaan yang bagus la.. Aku tengok aku tak paham.. tapi ape pun akan kembali ke nama asal TAUKE ITIK lepas aku ok.. kuikuikui.. Rezeki TAUKE ITIK mana boleh lupakan.. Kalau nama tuah, kena setia.. hi3.. UBI KAYU nie nama ke-3.. TENGOK REZEKI UBI KAYU mcm mana.. cayok!!! nak g kinabalu nie!!! ucaha cik siti!! Wooohaaaa!!! 

Sabtu, 12 Februari 2011

Kenapa???



Aku yang teramat letih










tak mampu nak senyum & sengih










tak nampu nak berkata2









lost!!



Saya seorang saya

Assalamualaikum..

Mohon padaNYA agar kuatkan hati aku.. Kuatkan minda aku.. Kurniakan kesihatan yang baik pada diriku.. Bukakan pintu hati aku untuk melakukan suruhannya dengan lebih baik dan titiskan air mata penyesalan diatas kesilapan yang tak mampu ku undur..

Aku hanya seorang aku.. Keluarga yang utama bagiku.. Sedih gembiraku, pedih sengsaraku.. Dia memelukku.. Berusaha untuk hindari apa yang perlu untuk mengelakkan aku terkena tuduhan yang pedih.. Sangat pedih bagi seorang aku... 

Yang Maha Mengetahui.. Permudahkanlah urusan hidup dan matiku.. Permudahkanlah urusan pengakhiranku.. Permudahkanlah urusan zahir dan batinku.. Jangan biarkan aku lalai lagi.. Jangan titiskan air mataku untuk perkara yang melemahkanku..

Yang Maha Mengetahui.. Aku tahu, segala perkara yang aku takut untuk melaluinya adalah perkara yang terbaik untuk aku dan aku mampu untuk melaksanakannya.. Sekiranya ini jalannya, akan ku turuti hingga ku temui persimpangan yang lain.. 

PadaMu ku phon doa dan restu agar apa yang aku lakukan mendapat keredhaanmu dan bukan sekadar perbuatan yang hepokrit seorang aku.. Jauhilah hati aku dari mengingati apa yang berlaku yang boleh melalaikan aku pada tanggungjawabku..

Sejauh mana penyu merantau, ia pasti pulang ke tempat asalnya untuk bertelur.. Begitu lah juga aku.. Sekiranya aku ini sememangnya telah ditetapkan olehNYA untuk menjadi seperti itu.. Aku redha & aku terima.. Tetapi dalam tempoh i2, tak perlu aku meneruskan perangai lama... Sebaliknya berusaha menjadi diri sendiri dan berubah serta baiki apa yang perlu..

Semooga Allah terus bersamaku.. Amin..



Haiwan pun tahu peritnya bila mengetahui hakikat perpisahan.. Salam sayang salam kerinduan dari Tauke Itik untuk ex-Itiknya..








p/s: " matahariku"- A.G


Selasa, 8 Februari 2011

Sungguh indah bila 'KELIH'

LELAKI BERBAJU MELAYU!! Woooohaaaaa!!!! \o/
Tauke ada kenal sorang mamat nie.. Dia tinggi, dia manis.. Se X mana pun dia di siang hari, bila malam & tiap2 malam dia akan pakai baju melayu!! Waaaa.. Sangat bagus dia tue.. Kalau kita/ Tauke---> Kain batik ek?? Kuikuikui.. Nak puji lagi.. w/pun dia tak ensem (ehem!!) bila dipakainya baju melayu terus jadi berbintang mata Tauke Itik yang melihatnya.. Xda gambo dia.. kalu tak boleh aku huplod kat ladang.. Kuikuikui...

Lawa!! (sumber: google)


Rahsia Dahi dan Personaliti Wanita

Dahi Jendol

Dahinya agak luas & seolah2 'benjol' ke hadapan sedikit. Tapi jangan ingat, orang yang b'dahi jendul ini tak cantik tau! Kalau kena gaya rambutnya, memang cantik. Jangan pula asyik mengikat rambut ke belakang. Dah lah dahi tu jendol. Tentu agak 'buruk' rupanya. Tapi itu tidak penting. Yang penting, apa rahsia disebalik bentuk dahi itu. Sebenarnya si jendul ini mempunyai keistimewaan sendiri. Dahi jendol ini melambangkan bahawa si pemiliknya mempunyai kecerdasan yang tinggi. Mereka juga rajin dan cekal dalam usaha mereka untuk mencapai apa yang dihajati dalam hidup. Sifat tanggungjawab mereka cukup jelas kerana tiap tanggungjawab yang diberikan. Selain itu, mereka juga pandai bergaul dan menempatkan diri mereka dalam apa jua situasi sekali pun. Tiap manusia ini kan ada kelemahannya. Bagi pemilik dahi sebegini, mereka dikatakan terlalu setia pada cinta hingga boleh membuatkan diri mereka merana. Sekali jatuh cinta, sukar untuk dia melepaskan 'burung' di dalam genggaman w/pun dia sedar pilihannya itu punyai banyak kelemahan! Hai. Untunglah siapa yang menjadi kesayangan mereka ini. Tetapi usahlah setia 'membuta' sangat. Nanti diri yang tewas & berendam air mata! Setialah pada yang benar2 setia pada kamu! Satu lagi kelemahan mereka ini, punya rasa percaya dan yakin pada diri sendiri yang sangat rendah. Sebab i2lah mereka perlukan dorongan!

Dahi Sempit

Sebahagian dahinya dipenuhi dengan anak2 rambut yang banyak sehingga membuatkan ruang dahinya kelihatan kecil saja. Sifat mereka ini, sangat suka berdikari dan tidak suka bergantung pada orang lain. Bagi mereka, tak mati kalau hidup sorang2 pun. Meeka juga tidak mudah menyerak kalah dalam apa jua yang dilakukan. Nampak saja dahi mereka sapit, tetapi jiwa dan semangat tidak sempit! Kamu yang meniliki dahi ini tentu bangga bila baca rahsia dahi sebegini. Dikatakan mereka yang berdahi sempit jarang mandapat kesukaran dalam urusan pelajarannya. Sebaliknya, entah mengapa mereka agak sukar mencari pasangan/kekasih.

Dahi Lebar

Wah! Saiz dahinya agak 'lapang' dan luas. Kadangkala mereka punya bentuk muka yang kecil tetapi saiz dahi membuatkan wajah mereka agak lebar di bahagian atasnya. Biasanya mereka ini lebih suka bersikap pendiam dan lebih suka membuat hal mereka sendiri. Tetapi ini bukan bermakna mereka tidak suka berkawan. Sebenarnya mereka jarang suka memulakan bicara terlebih dahulu. Kalau ada yang memulakan, boleh saja! Selain itu mereka juga sangat pakar dalam soal 'simpan menyimpan' ini. Jadi tak hairanlah kalau mereka ini punyai banyak wang simpanan! Baguslah.. Sebagai jaminan masa depan.

Dahi Bersegi

Ha! Sia dahi bersegi ini rupanya kuat bekerja. Segala kerja yang dilakukan itu pasti akan dilakukan dengan tekun sekali. Mungkin sebab itujuga dia pasti lebih menonjol daripada teman2 yang lain di sekolah/pejabat. Kelemahan diri mereka pula, mereka tidak mempunyai ramai teman memandangkan sikap mereka sendiri yang suka memilih teman. Ha.. Pilih bulu nampak? Mereka juga sukar menjalinkan kemesraan dengan orang lain kerana sikap mereka yang agak kaku memulakan perbualan.

Dahi Berbentuk 'M' @ 'hati'

Kuat imaginasi rupanya kamu ni yek! Pantang ada kelapangan asyik nak berangan saja. Sebab i2 tak hairanlah kalau mereka ini suka menyendiri. Tapi i2 tak bermakna mereka tak suka bergaul tetapi lebih 'serasi' dengan orang2 'sekepala' dengan mereka juga. Mereka juga dikatakan sangat beruntung dalam hidup. Ada saja rezeki yang mereka dapat. Dah nasib badankan! Kelemahan mereka pula, tidak suka menjadi ketua kerana bagi mereka terlalu membebankan dan tidak mampu untuk dipikul. Selain itu, mereka juga 'mulut tempayan' dan sukar simpan rahsia! Jadi awas sebelum kamu membuka bicara dihadapan mereka. Kalau kamu hendak berita tue satu dunia tahu, bolehlah kamu khabarkan pada mereka! Rahsia sudah bukan rahsia lagi!

Dahi dgn juntaian anak rambut

Rambutnya dibiarkan di dahinya. Mereka dikatakan seorang yang bijak serta sangat pemurah. Mereka juga suka memberikan pertolongan kepada teman2 yang sangat memerlukan sehinggakan kadangkala mengenepikan kepentingan sendiri. Itu menyebabkan ramai yang menyayangi mereka. Kelemahan diri pula, mereka agak boros dalam soal berbelanja. Tak hairanlah, asyik 'over budget' saja! Mereka juga sukar bersikap tegas dan berlembut hati. Itu menyebabkan mereka mudah dipengaruhi dan dipergunakan oleh orang lain!


Copy sini

Dahi Tauke yang mana satu ek.. Hu3.. Ada... Hampir2 tepat jugak dengan perangai sendiri.. Nie sekadar berkongsi.. Yang molek teruskan yang tak molek sila ubah.. ^_^

Isnin, 7 Februari 2011

DiLeMa

Hari semakin suntuk
Semakin ku bilang
Semakin menghilang
Terus ku membilang
Kini menghampiri penghujung

Persoalan:
Adakah seorang aku sudah bersedia??
Bersediakan seorang aku untuk berpaling??
Bersediakah aku untuk berhadapan denganNYA..
Menjawab semua silap dan salahku selama bertatih dan berjalan di duniaNYA..

Mengeluh..
Ku pohon padaMu agar tenangkan hatiku
Engkau berikanku ketenangan hati
Sehingga aku berjaya menepis sikit demi sedikit rasa i2
Kini..Hanya satu yang tinggal

Tapi,semakin sampai ke penghujung aku masih kekaburan
w/pun aku dah tetapkan sesuatu setelah aku FIKIR pnjg
Kenapa, mengapa, bagaimana, bila
Siapa hanya 1 jawapan.. 
Tidak lagi ku keliru tentang i2

Semakin menghampiri saat i2
Teguhkan hati aku untuk berkata2..
Teguhkan hati aku untuk bercerita




InsyaAllah.. aku yakin Dia akan permudahkan segalanya.. Amin..

Jumaat, 4 Februari 2011

Dalam Sujud Cintaku

Kau berikanku segala-galanya
dan Kau mengujiku dengan cinta dunia
yang sungguh indah dan
Kau hiaskannya dengan intan permata
dengan jua wanita
dan kedudukan yang memalingkanku
daripada-Mu

Dalam menikmati kurniaan-Mu
tak terucap lafaz terima kasihku
namun untuk jadi yang terbaik
juga masih belum kumampu

Dalam sujud cintaku
fanaku diulit rindu
getirnya cemas di kalbu
takut hidup tanpa redha-Mu

Hanya kerna-Mu Tuhanku
aku hidup dan ku akan
kembali pada-Mu
hanya pada-Mu dalam
sujud cintaku.