Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Khamis, 6 Oktober 2011

Sangat 'BZ'

Assalamualaikum

Mek Tie kat sini!!! Keh3. [sewel ke budak Ct nie??] 


Abaikan. Tak de ape yang menarik yang Mek Tie nak kongsikan. Cuma sekarang/ketika ini jam 10:32am bersamaan 6 Okt.11 Mek Tie duk mengemas la. Petang nanti nak gi kem and bermula jam 8am esok [Insyaallah] akan mula aktiviti berjalan kaki sepanjang 50km.

Hmm. Hati sentiasa nak mengeluh. Tak baik kan. Kenapa hati nak mengeluh?? Macam ada sesuatu yang tak lepas kah?? Entah. 'rasa teraniaya'. Titik. Tak perlu hurai panjang-panjang. 'orang cerdik payah nok bikas'. Hehehe.

Pejam celik pejam celik. Dah nak sampai pertengahan sem. Lemau. Tapi tak mengapa sebab kelemauan itu berbalas akhirnya.

Mek Tie sebenarnya dah lama terfikirkan satu benda nie. Nak menasihat untuk diri sendiri dan untuk pembaca juga. Tentang hidup kita. Mati kita. Amalan kita. Kesalahan kita. Kesedaran kita. Mek Tie bukan baik pun. Menitis air mata bila sebut perkara yang Mek Tie birukan nie.

Okey lah. Tak mampu nak bariskan perkataan yang sesuai  tuk perkara yang Mek Tie birukan. Dah tulis, tapi ku padam balik. Sangat terbeban.




Ape pun, untuk remaja perempuan khasnya. Jaga diri anda baik-baik. Jangan lalai dengan keseronokan dunia. Ingat tue. Peringatan tuk diri Mek Tie jugak. Jaga diri, jaga peribadi. Sebab bila dah sesuatu terjadi, orang takkan mudah nak terima kita dengan seadanya dah. Melainkan mereka benar-benar ikhlas. Watak 'mereka' sangat susah dicari. 



Positifkan fikiran. [pesanan penaja]
Sekian terima kasih.

2 ulasan:

abadi romeo berkata...

ingatan berguna buat anak-anak dara di luar sana

Mr iz berkata...

ye betul tu mek ti kan...he he he he harap mek ti gagah berani la ye...50 km boleh slim gitu...he he he