Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Ahad, 18 September 2011

Sukanya Bila Dia Ceria

Assalamualaikum..


Mek Tie dop sihat sikit. Ha3. Tak da yang bertanya pun kan. Ewah!!.


SUKANYA BILA DIA CERIA!! ^_^. Sekian terima kasih!!. Hais, tak boleh titik lagi. Nak story sikit. Firstly, nak tanya. Apa perasaan anda bila orang senang hati dengan kita? Secondly, apakah perasaan anda bila orang tengok kita terus dia senyum?

Jawapan Mek Tie. Rasa BERTUAH. [perasan lobih eden nie!!] Sebabnya kita adalah manusia yang bisa buat orang senyum dan secara automatiknya kita akan rasa puas hati serta gumbira bila dia senyum dengan ikhlasnya. Macam mana nak tahu dia ikhlas senyum @pun tidak? Caranya, kesan dengan hati sendiri. Penilaian akal dan yang paling menjadi pandangan mata dia.

Percaya @pun tidak para pembaca coretanku sekalian. PANDANGAN MATA kita dapat tunjukkan apa sebenarnya yang kita fikirkan. Agak jarang individu yang dapat sembunyikan kesedihan yang dia alami dengan sinar matanya seperti tidak berlaku apa-apa.

Contohnya. Mek Tie nak bagi contoh nie. Ha3. Kita tanya dia "awak @ [panggilan manja, hahaahahahaha] sayang saya tak??". Dia jawab "saya [panggilan manja @ skema] sayang awak". Tapi mata dia cakap sebaliknya. Abaikan. Situasi mcm nie banyak DALAM NOVEL & REALITI. Ha3. Dan juga sebaliknya la situasi itu. Kalau kita harapkan orang itu ceria, kita jangan tipu dia tau.


Pengalaman tidak semuanya indah dan sweet untuk dikenang. Adakalanya, yang lebih pahit dari HEMPEDU itu lebih bermakna dalam hidup dan bekalan untuk masa hadapan. [Siti Aziz, 2011].


Mek Tie suka kalau orang-orang yang Mek Tie sayang gembira. [was-was. Ikhlas ke tidak??] Jawapan benar adalah IKHLAS. Bila kita ikhlas dan redha, KITA TAKKAN SESEKALI LEMAH UNTUK BERHADAPAN DENGAN SITUASI GETIR PADA KITA SUATU KETIKA DAHULU.

Untuk buat orang yang kita sayang ceria. Bagaimana?? Itu bergantung kepada individu. Itu abstrak. Ewah. Kena redha je la kalau dapat bakal bini segila Mek Tie. Ha3. [Ling-ling ok tak??]


:-) Ha3..'sepit rambut bunga2' dari oversea tue.  ^_^V


Yang sewel itu aku. Orang lain 'ayu'. Hehehehehe.
P/s orang kepada Mek Tie: Lebih baik dicintai dari menyintai. [Ape2pun, jika semuanya adalah elok pada pandanganNYA, jangan SESEKALI MENYESAL. Remember that!!]

P/s/s: Hargai dan ingatilah SESEORANG kerana KEBAIKANNYA pada kita. Itu lebih menenangkan HATI daripada dikenang kepedihan yang tidak SEBERAPA. [Siti Aziz,2011]

P/s/s/s: Buat ORANG SAKIT HATI lebih mudah daripada BUAT ORANG SENYUM!! ha3





Sekian, terima kasih.

3 ulasan:

Aisyah Ahmad berkata...

chewah cik siti..tahniah2..semoga bahagia..hehehe

apik pehe berkata...

hehehe...ceria dia

m!3yr4h_LolLy berkata...

sy ceria bile awk ceria jg. hee