Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Selasa, 13 September 2011

Hikayat C.I.N.T.A

Assalamualaikum..

Pagi nie, Mek Tie masuk kelas AutoCAD. Kelas tiga jam. Awok-awok tentu tau ape itu AutoCAD kan-kan. Bidang yang takde kena mengena dengan SASTERA kan. Ha3. Ini hanya cerita dan cerita nie tiada yang tidak benar melainkan BENAR-BENAR belaka. Ha3.

Lec masuk. Dengan riak wajah yang agok SERIUS!!. Mek Tie selawat banyak-banyak. Ha3. Sebelum nie tak pernah belajar dengan beliau. Kali pertama katakan. Tempat duduk Mek Tie barisan depan dan betul-betul depan muka lec. Ha3.

Mula kelas. T/tangan kehadiran. Bagi nama, no.h/p, no. metrik & email @ fb. Tujuan??? Senang nak berinteraktif!!! Ha3. Beliau tanya apa itu AutoCAD?? Fungsi dan lain-lain. Biasa la tue kan. Budak-budak kelas pun jawab. AutoCAD ialah bla bla bla bla and soon la.

Lepas tue bermulalah kisah. Lec saya berjenaka. Sekelas ketawa. Kih3. Tapi yang tersiratnya CINTA YANG AGONG TIDAK SEMESTINYA BERAKHIR DENGAN PERKAHWINAN- kata lec. AutoCAD saya. Dua kali beliau ulang. Beliau pelik, kenapa orang dewasa seperti pelajarnya [yang masih bujang a.k.a belum kawin] terlalu setia pada pakwe dan makwe dia. Beliau kata lagi. Jangan terlalu setia, nanti diri sendiri yang akan terluka. Lebih kurang mcm tue la maksudnya. Ha3. Keadaan kelas masa tue memang dah kecoh dah.

Beliau bagi nasihat lagi. SETIA yang TERAMAT SETIA hanya kepada seseorang yang bergelar SUAMI @ ISTERI kepada kita sahaja. Ha3. Memang pun kan. Ada betui!! Mek Tie like 1000x. Ha3

Ops!! Lec Mek Tie nie lelaki tau. Mase tue perasaan Mek Tie mcm masuk kelas campuran. +sastera. Ha3. Tak mengapa. Orang tua bagi nasihat, orang muda kena dengar. Sebab mereka lebih dulu makan garam cuka belacan dari kami. Ewah.

Beliau kata lagi. [alamak!! Dah lupa la] Ha3..

'Seseorang' Mek Tie bagitahu. Jangan terima seseorang atas dasar kesian. Bukan dia je yang bagitahu Mek Tie gitu, diri Mek Tie sendiri pun fikir benda yang sama. Mek Tie ada baca satu ayat. Kita perempuan jangan jadi seorang perempuan yang memerlukan lelaki, lebih elok kiranya kita jadi perempuan yang lelaki perlukan dalam hidup dia. Mendalam maksudnya.



Ape pun. Orang kata semua itu boleh dipupuk.



Kesimpulannya, sila lah kukuhkan EKONOMI kamu. Selepas itu, KAWIN. Akan tetapi, BERSIAP-SEDIALAH untuk memikul tanggungjawab dunia dan akhirat. Ewah.







Sekian, terima kasih.

1 ulasan:

cik_ungu berkata...

oke...sejak bile kabo ade abg????