Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Khamis, 23 Jun 2011

Memperingati "SESUATU" dengan "SESUATU" -_-"

Assalamualaikum

Terima kasih buat Celcom B.band yang membuatkan seorang saya tak borink, tak tension, tak selalu tido disiang hari kerna xde ape nak buat waktu duk sorang2. Hu3..
Harap En.Nuff bagi saya markah lebih sebab puji EN.CELCOM. Ha3

Firstly, Selamat Hari Lahir Buat "TAIN"..^_^V

Hari nie hari lahir seorang sahabat yang agak lama. Hampir 6 tahun kenal. Disebabkan aku malas nak aktifkan fb Siti Aziz untuk ucap berday dia, makanya ku ucap disini saja. Ha3. Tak mengapa la kan. Harap kamu baca. 

Kamu seorang yang panas baran, kamu seorang yang kuat menyindir, kamu seorang yang gila matematik dan bijak sains. Sebab tue sekarang kamu hampir dan makin hampir jadi seorang engineer. Insyaallah. Amin. Agak pakar menggoreng daging burger dan agak tidak pakar untuk menggoreng hati sekuntum bunga. Sebab tu kamu digelar manusia berhati batu. Ha3. Jangan marah ek.


Kamu: Kak Yah!!! Mana nasi nyer?? Lapar nie..
Beberapa orang budak lelaki diam bila kamu berang.
Suasana kecoh.. -_-"
Aku dan geng 5kuntum masuk ke ruangan itu untuk ambil air sirap yang sejuk.
Aku: Bakpo weh?? [loghat kelate] [suara separuh berbisik]
Mat: Tahu "Tain" bengong sokmo. Dia lapar. Nasik tok masok lagi Cik Yah oyak.
Aku: Hmm [ mengeluh secara berhemah dan menuju ke tempat dudukku]
Selepas itu.. 
Aku: Nah, makan nasi nie dulu. [sambil menghulurkan nasi aku dan berlalu dari ruangan itu]
Tain: [aku tak tahu kau kata ape sebab aku tak ingat. Yang penting aku tahu kau ambik dan makan.]

Kenangan. Ha3. Kamu memang.. Sememangnya memang..... dan sekarang kamu dah banyak berubah. Bagus. Aku dan kawan2 tompang gembira. Bukan aku sorang je kata, orang lain pun kata. Buat buah hati kamu [Yana], aku doakan agar tabah. Sakit i2 datangnya dari Dia. Dia tahu kamu boleh laluinya. Aku doakan kamu cepat sembuh dan bebas dari sakit itu. Insyaallah.

Ape pun, Selamat hari lahir buat kamu. Semoga kamu sentiasa sihat, ceria, tabah hati dan dipermurahkan rezeki. Amin.Amin.Amin. 




Ops!! dari Siti Aziz: Wahahahaha...Aku teringat lagi gaya kau berjalan. Tengok pun dah cam. Kau jangan marah aku yop!! Hi3.. 



Sangat beruntung Yana jadi makmum kau. Amin.. ^_^V








Bagi memperingati "SESUATU" maka aku berusaha untuk mendapatkan "SESUATU". Hi3..Aku pegi bandar dengan ketar lutut bimbang jadi sesuatu. Alhamdulillah, tak jadi ape2.. Hi3..Kali pertama mencelah2 kereta.. Waaaa...Parking motor teramatlah jauh, bimbang kena saman. Usaha jugak cari tempat parking untuk motor..

Sayang SMO [kedai buku] sangat2!! Cari2 kat rak Alaf 21 n yes!! I found it!! Ha3..Terus senyum..n g bayar.

selamat berjiwang!! ^_^V


Ops!! Siti Aziz: Buat kazenku sayang Miss Alya Lee, awak pergi bandar K.T cari novel nie kat SMO. Insyaallah ada. Hi3.. Tadi ade dua bijik je kat SMO sini. 






"Agak mudah tuturkan kata untuk berubah tetapi perubahan itu tidak akan kita dapat kekalkan jika tiada istiqamah dalam diri. Agak sukar untuk manusia mempercayai perubahan yang kita lakukan tetapi tidak selamanya mereka akan butakan mata fizikal dan mata hati untuk menilai sejauh mana tekadnya diri sendiri untuk peroleh sesuatu yang baik. Jika kau yakin kerana kau menuju ke jalanNya, melangkahlah. Jika kau tidak mampu, kau merangkaklah. Aku percaya pada kau. Aku percaya pada kau. Aku percaya pada kau. Melangkahlah dengan yakin. Dia Maha Mengetahui apa yang kau rasakan. Jangan teruskan lagi sebarang kesilapan yang lalu. Aku yakin kau mampu sayang.."
[Siti Aziz, 2011]

4 ulasan:

apik pehe berkata...

naseb bek dapat gak buku tu..hahha

Mr iz berkata...

selamat lah ye pada sapa tu...he he he he...wah kaki novel rupanya dia...kira jiwang kata juga lah ni...he he he he...tak baik marah tau...he he he he steady je...

Siti Aziz berkata...

apik pehe

mujur dapat..

Siti Aziz berkata...

mr iz

huhuhu...hantu la jugak..hi3