Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Isnin, 27 Jun 2011

Pahit i2 "UBAT"

Kembar: Aku tak sir g "pantai budu".. Banyak kenangan kat sana. Perit rasa..
Mat Yie: Tempat hak banyak kenangan  tue mu kena g..Mu kena lawan. Baru perasaan mu jadi kuat.
Mek Tie: Sungguh tue. Lagi perit mu rasa, lagi mujarab kesannya kat hati..

Assalamualaikum..

Alkisah, 3 sahabat keluar dating kat pantai petang kelmarin. Cuaca yang agak baik. Hi3. [xambik picca pun] -_-".. Bercerita tentang kenangan2 lalu. Yang makin jauh berlalu n yang bakal mendatang. Bersiap sedia lah.

Aku setuju dengan my friend [Mat Yie] bila dia kata kita kena berdepan dengan sesuatu keadaan walaupun ia sangat perit. I2 yang terbaik. Aku setuju 100%. Jangan lari. Untuk situasi aku, aku tak lari. Cuba berdepan. Tapi kat depan aku nie kalau naga yang berdiri boleh ku hanus pedang tapi ia adalah virus yang aku sendiri tak boleh jejak dan akhirnya parah didalam.. [itu lah situasinya]..

Hari nie, aku buka fb yang dah 3 bulan aku nyahkan. Ha3. Atas alasan aku nak berdepan dengan kopi tanpa gula dan memang terjadi. Tak sampai sejam aku online fb makhluk yang aku nak marah sangat2 dulu chat dengan aku.. Ko tengok. Ko tengok.. Ha3. Sebab aku dan kau same2 ego.




Rase lucu pulak bila buka facebook nie. Mcm orang bodoh lak rase. Tak tau nak buat ape. Ha3.Sedangkan dulu aku lah hantu fb. Hi3. Kalo boring tak hilang jugak, kite nyah akaun balik n buat twitter.. Hi3.Tak de masalah.Moga hilanglah keboringanku dihari mendatang. Ha3. Siot2.. -_-"



Yang manis jadi pahit. Yang pahit akan jadi manis akhirnya. Percayalah. Sesukar mana pun engkau, bertahanlah. Setiap jalan yang kau pilih, kesudahannya berbeza. Kesannya kekal selamanya. Jangan menyesal. Bersyukur sebab makin hari makin tersua hakikatnya. T_T. Yang lucu biarlah kekal kelucuan i2. Ha3



buat baik dibalas baik, kau percaya tak?? aku caya. Sekali kau hempuk orang secara zahir @ batin, satu hari nanti orang akan hempuk engkau balik.. Beringat2 la kita manusia. ^_^V








Andai emas, zamrud, nilam dan perak yang kau cari..tidak akan pernah engkau temui jika kau memandangku kerna aku hanya suasa dan tidak mampu ku melawan kelebihan mereka.














***SEKALUNG TAHNIAH buat kawan2 yang dah dapat resultnyer.. Hi3. Masing2 nampaknya gumbira. Same2 untuk dapatkan yang lagi baik semester depan. Insyaallah. 

2 ulasan:

Mr iz berkata...

ye betul tu cik siti..yang baik akan di balas baik...he he he he kekadan ada juga manusia bila kita bagi madu dia balas dgn hempedu.... tapi tak kisah lah yang penting hidup ini perlu lebihkan pada kesabaran.... kalau hepedu tu goreng pun sedap juga cicah ngan budu...he he he..wulalalala....

cikida berkata...

whoa,,g dating...hehe.em yup2,,kte kne hadapi hidup dgn matang even perkara 2 seksa..moga kite diberi pertolongan oleh -Nya..amin