Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Ahad, 12 Jun 2011

Kerja SEORANG Aku sbg TUKANG SAPU -_-"

Assalamualaikum..

Hari nie MAK CIK nak story ttg kerjaya BUDAK U yang dalam pantang 3 bulan. Ha3. Alkisah, seorang aku hanya menggantikan tempat seorang MAK CIK sebagai seorang TUKANG SAPU. Hehehehe. Kerjaya sementara nie hanya untuk 2 MINGGU saja. Ganti tempat Mak Cik tue g umrah. Alhamdulillah..

Aku tanya pada diri sendiri. "awak malu ke jadi tukang sapu??" jawapannyer. "Saya tak malu, langsung tak malu [sebab seseorang penah cadangkan kerjaya tukang sapu same cuti sem yang panjang nie] " ^_^V kuikuikui. Hari pertama kerja menyapu bangunan Jabatan Kerja Raya (JKR) Besut perasaan agak segan bila jumpa orang2 kat sana. Mereka duk tanya2, aku siapa. Orang baru ke?? Ha3. Tapi semua pertanyaan tue, MA aku yang jawab. Ha3. Aku diam aje.

Agak segan jugak la bila aku terpandang seorang pak cik tue pada hari pertama, lepas tue aku okey je. Kah3. Tak de segan2 dah. Nasib baik la aku nie bukanlah SEORANG YANG CANTIK SAMPAI BOLEH GANTIKAN PELAKON ANTARABANGSA. [gurauan semata2 untuk menyatakan bahawa seorang aku hanyalah budak biasa] Hi3. Kelebihan orang hodoh agaknya. Insyaallah. 

Hari khamis nie hari last kerja kat sana. Duk risik2 kerja lain. PakCik2  kat sana kata, tak payah la kerja kat stesen minyak ket lagi hangus kulitku. Diorang la kata. Aku senyum je sebab aku tak kesah pun. Hi3. Jujurnya, best rupanya kerja nie. Sapu lantai, kutip sampah dari bilik ke bilik, dari meja ke meja. Sapu pejabat time orang rehat. [Kuat la bau asap rokok] kuikuikui.. Ops!! Cuci tandas.. Ha3.

Hari nie hari ke enam kerja. Sorang pak cik tue tegur, eh orang baru ke?? Pak cik kat sebelah pun tolong jawabkan. "nie anak Kak Tom, gantikan Yah g umrah. Cuti u kan sekarang, dia mai gantikan".. Ha3.. Rasa menyesal sebab pakai baju kurung warna kuning hari nie sebab hari ahad orang pejabat pakai pakaian rasmi mereka [kemeja kuning]. Hampir same dengan warna baju aku. Pakai dah cantik, naik tingkat 3 pegang penyapu. Ha3.





Kelihatan Mak Cik Ct sekarang tak mcm yang dulu2.. Ha3.. Lebih sedar diri kahkahkah.. Insyaallah..  ^_^V




: dah kenal semua orang yang sebelum nie hanya aku dengar je nama mereka.. Hi3.. ^_^V 

16 ulasan:

biawak goreng berkata...

hahaha... comel sungguh mnyapu ye...
t ade keje lagi...roger...fizi pon x kesah keje pe... ^_^

miss aLya Lee berkata...

hehe...selamat bekerja...(^^,)

amir aizat berkata...

hardworking woman!!hehe

Ayie berkata...

sapu la abang engineer sekali.. boleh buat calon laki.. hahaha

Siti Aziz berkata...

biawak goreng

fizi jadi hang kebun je la.. hahahaha

Siti Aziz berkata...

kazen ku sayang

awak jangan duk sindir aku ye sayang...kang ade jugak yang kena penampau..hahahahaha

Siti Aziz berkata...

adik amir

hi3...toce2!! harap2 dapat kerja lain pulak... hi3

Siti Aziz berkata...

ayie

waaaaa....nak nangis rase... 4 orang engineer semua dah ada hak milik rasmi.. kecuali sorang...tue pun dah bertunang.. ha3.. takpe, cadangan ayie punya pasal nanti nak g menyapu kat jkr daerah lain... [joke]...hahahahahahaha...

dyanie berkata...

aishhh ner tau dr tukang sapu blh jadi kaya..
blh buat penyapu sndiri....org pakat dok bli..ahahha

Siti Aziz berkata...

dyanie

hahahaahahaha....nak buat penyapu la pulak tak reti...hi4

ukhti syikin berkata...

wah bagus sungguh nie.. kalau bakal mak mertua tau ni.. kompem masuk meminang cepat2 :D.. bagus sangat2.. :)

apik pehe berkata...

haha..habes semua nk sapu

Mr iz berkata...

sapu baik baik ye ... jagan sapu lain sudah la ye... memang best kan keje macam ni kenal ramai orang woo...he he he

Siti Aziz berkata...

ukhti

hahahaha....tak de la ukhti...-_-"

Siti Aziz berkata...

apek pehe

apek jangan nak buat onar...kelate kalah kan3...hi3...sabar ek....

Siti Aziz berkata...

mr iz

pak cik dah baik demam ke??? bagus la...syukur.... hi3...

kerja memang best...sekarang dah menganggur balik....gemok ler mek tie lepas nie... ha3