Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Selasa, 10 Mei 2011

: Berperibahasa kite hari nie

Assalamualaikum [versi Maya Karin dalam citer CUN] Ahaks!! ^_^

KAIN LAMA DICAMPAK BUANG
KAIN BARU PULA DICARI

Bukan rekaan Mektie nie, tapi dah sememangnya termaktub dalam PERIBAHASA MELAYU. Maksud peribahasa diatas adelah.... [ google sendiri ] muahahahaha.

Kali pertama baca peribahasa nie, petang tadi. Hehe. Sebab letak peribahasa nie kat header kat atas tuh adelah kerna Mekti tak setia. Selalu tukar2 pasangan [bukan la weh!!] header n warna belog. Belog xsemegah pun. Ha3. Bukan ape, bosan duk saja. Ha3. Peribahasa memang indah. Memang sesuai dengan keadaan. [jangan saman saya] ha3.

Nak ulang sekali lagi. 


KAIN LAMA DICAMPAK BUANG
KAIN BARU PULA DICARI





Sekian, trima kasih. [ nak layan cerita CUN lagi lah- buat kali ke berape entah ] ha3

7 ulasan:

Mr iz berkata...

he he he he.... kena nyanyi lagu kain lah yang buruk ni... he he he.... perlu juga tu cari kain yang baru..takkan naik klua jalan jalan kat klcc pakai kain koyak pulak kan....he he he.... eh boleh ke macam tu...ha ha ha

Siti Aziz berkata...

hahahaha... boleh je.... ;p

Ayie berkata...

buang duit buruk, cari duit baru.. hahahaha

Siti Aziz berkata...

ai...duit buruk wat mai sini..ha3... ambe nak..nak buat pengat.. ha3...

Belalang Hijau berkata...

lain kali jgn campak kain yg lama tu, sedekah jer kat org lain...nak lagi masyuk bukak bundle...hahaha

Siti Aziz berkata...

hahaha..en.belalang ada kain nak dibuang ke?? jangan buang....simpan.. nanti boleh guna.. kuikuikui

Siti Aziz berkata...

hahaha..en.belalang ada kain nak dibuang ke?? jangan buang....simpan.. nanti boleh guna.. kuikuikui