Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Khamis, 7 April 2011

Kene terima hakikat yang 'ORANG-ORANG' amat penting di petak sawah.. -_-"

Assalamualaikum..

Kelekatu bukan kupu-kupu,
Berumah megah dalam busut,
Entry kali nie bukan merapu,
Merungkai tanggapan y sedia kusut.. 
@_@



ORANG-ORANG

Bahan utama mengikut Dr.Siti Aziz adelah kayu Ape jenis kayu kecuali batang balak dalam hutan tue.. Guni, topi keledar [memang tak leh bla!! ha3] , jerami padi, tin berisi biji2 batu --> untuk keluarkan bunyi mase angin bertiup kencang [kecing!! cing!! ting!!! tong!!!].. Ha3..

Cara membuatnya: Pacakkan kayu yang diikat seperti simbol tambah [ + ].. Kemudian sarungkan guni sebagai baju dan pakaikan topi keledar yang dah tak digunakan untuk dijadikan muka manusia buatan manusia untuk menjalankan peranan manusia yang sememangnya tak mampu dan kurang kemampuan untuk selesaikan masalah yang dihadapi apebila terpaksa berhadapan dengan PEROSAK!!!! [titik!!]..

Ha3... [mate dah berbalam!!].. *____*..sabar2.. nak abiskan entry yang tak merapu nie.. Layan lukisan aku yang cakar gajah nie.. Ha3.. Nie la gamaknya bila BUKAN BUDAK SENI melukis.. Hi3...

Gambar 1: Menunjukkan pemandangan yang indah di SAWAH PADI 

Gambar 2: Zoom 100% bagi objek ORANG-ORANG dalam gambar 1 [mcm nak buat a.ment lak rase] ha3.. Ayat tak leh bla.. [toing!! toing!! toing!!]

Okey!! kita masuk ke bahagian ENTRY TAK MERAPU!!! ha3.. Peranan orang-orang memang tak dapat kita sangkal.. Orang2 memang banyak membantu PETANI untuk MENJAGA TANAMANNYA musnah dek perbuatan burung2, tikus2 and e.t.c la kan.. ha3..

Peranan utama: menghalau burung2 perosak padi!! Woooohaaaa!!!  i2 je.. \o/

Orang2.. Disebabkan kamu, peranan kamu, kesetiaan kamu yang sanggup berhujan dan berpanas untuk menjaga ladang, sawah, tanah pertanian kami..Masih tetap menolong w/pun PETANI sentiasa meletakkan ORANG-ORANG di kawasan2 yang menyebabkan ORANG-ORANG kesunyian.. [kesian orang-orang].. maksudnya tengah panas la...

Orang-Orang.. Aku sangat2 berterima kasih padamu kerana sanggup menolong dengan ikhlasnya sewaktu aku berada dalam dilema dan tertekan dengan apa yang telah berlaku terutamanya pebila fikiran aku tenat fikir [berapa banyak fikir la!!] mcm mana untuk menghalau perosak padi2.. Orang-Orang.. Jasamu tetap ku kenang hingga ke akhirnya w/pun diriku adelah seorang petani yang penuh nekad dalam melakukan sesuatu.. [baik punya ayat la].. Ha3

Entry ini khas untuk ORANG-ORANG.. [ hanya 1 = SATU ORANG-ORANG shj] --> dalam gambar kat atas ye, bukan yang lain!! ha3..

Maaf kerana aku seorang petani yang tak guna kerna masih belum mampu untuk menolak pertolonganmu.. W/pun aku teramat jarang menjengukmu wahai ORANG2, ku yakin ORANG-ORANG selesa dan amat selesa dengan keadaan sekarang.. Kau yang tak kesah tentang panas, kau yang kesah dengan keadaan sejuk.. Kau yang terbaik wahai ORANG-ORANG..



Kau yang cantik, kau yang menarik & kau memang debom!! [hi2---> orang2 nie ade bulu roma kat betis tak?? ade.. tapi JARANG!! ops!! JARANG kuasa 3!!! = JARANG JARANG JARANG!! HUAHAHAHHA...


You always the best in my heart.. ---> petani berbisik sendirian.. sambil sekeh kepala sendiri sebab
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
MERAPU

















Cuba untuk tak merapu.. tapi tak berjaya.. akhirnya Sekian.. Kisah ORANG-ORANG.. [mood: mengantuk tahap dewa 19!!].. Sambung subuh nanti lak.. Hu3..

9 ulasan:

Siti Aziz berkata...

Tidak berjaya untuk TIDAK MERAPU.. huahahahahahahaha

apik pehe berkata...

hahaha..dah merapu la tu..

saya_arief berkata...

orang-orang datang komen nie.
:P

Siti Aziz berkata...

apik pehe---> ha3...sedang berusaha untuk tidak merapu,,,,tetapi termerapu jugak!!

Siti Aziz berkata...

saya_arief-----> ORANG-ORANG menyambut singgahan ORANG-ORANG JAUH.. ha3

CahayaCintaIlahi berkata...

hehe merapu ek tapi tak macam merapu pun hehe..orang-orang.. uniklah ;)

Siti Aziz berkata...

ha3..hanya ORANG-ORANG yang paham je tahu ape PETANI maksudkan...tabik spring kat akak..ha3

fyna berkata...

hahaha...
adoooii...





jom singgah n follow belog fyna.
http://inibelogfyna.blogspot.com/

Siti Aziz berkata...

MEMANG MUKA CIK NIE SUKA MELALUT.. ha2... thanks coz drop your comment here!! =)