Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Rabu, 20 April 2011

ISTERI tak boleh ingkar pada SUAMI kan kan kan




ASSALAMUALAIKUM [seorang saya tertanya-tanya].. -__-

Kalaulah saya kawin, adekah SUAMI saya akan benarkan saya TOLONG KELUARGA SAYA DALAM APA JUA KEADAAN SEKALIPUN?? [pamily lelaki a.k.a SUAMI saya --- ops!! bakal suami saya--- pasti akan ditolong tiap masa]

Kalau saya kawin, adekah SUAMI saya akan benarkan saya balik ke RUMAH IBU/MA saya tak kira DALAM APA JUA KEADAAN SEKALIPUN??  terutamanya RAYA

Kalau saya kawin, adekah SUAMI saya akan benarkan saya bebas melakukan rutin saya sblm saya kawin?? contohnya, bawak kambing lembu ayam itik keluar padang n berkelah [kiasan bagi sesuatu keadaan], HANTAR DAN JEMPUT ADIK-ADIK SEKOLAH DAN IBU SAYA Y KERJA?? akan saya coba untuk sampai ke rumah sebelum SUAMI saya pulang dari temppat kerja.. Insyaallah.. [realiti, saya seorang  ya berat tulang dan pemalas]

Adekah SUAMI saya akan benarkan saya hulurkan duit GAJI saya pada IBU DAN ADIK2 SAYA?? [duit gaji sendiri perlu ke mintak izin dari SUAMI?? dan sememangnya bukan menggunakan DUIT NAFKAH Y WAJIB SUAMI SAYA BAGI TIAP2 BULAN].. kompem..







Sebab saya adalah PEMANDU/DREBAR kepada IBU & ADIK-ADIK saya yang setia.. Kalau suami saya keberatan, SUAMI saya [ops, bakal suami saya- kalau la ada] tak perlu pilih saya. Sebab saya tak tergamak dan semakin tak tergamak nak biarkan KELUARGA saya susah sedangkan saya bersenang lenang bersama SUAMI saya..Sedangkan YANG BERLAPAR, YANG IKAT PERUT tuk kirim duit mase saye belajar adelah KELUARGA SAYA dan [dia]..


[pemandu sepenuh masa sebelum masuk u, pemandu sambilan dan sepenuh mase time cuti sem wooooohaaaaa!! \o/ - STATUS= PEMANDU Y HARAM MEMANDU ttpi tetap memandu dengan setia.. Hu3]

SUAMI saya tak perlukan orang mcm saya kiranya tak sudi untuk benarkan saya bantu keluarga saya dengan ikhlasnya.. Sebelum saya KENA LAKNAT oleh Malaikat, baik saya TAK PAYAH dan TAK PERLU jika SUAMI saya keberatan.










[tambah- calon suami xtau sape, tapi i2 la hakikatnya]

9 ulasan:

Cik Senja berkata...

cepat mikir tue.......

fendy berkata...

Perempuan yang baik2 akan dijodohkan dengan lelaki yang baik2 saja. :)
sekadar berkongsi.

awie958 berkata...

ni la first time baca perempuan luahkan perkara segini rupa. Simple jer, kalau dapat suami yang memahami sudah tentulah dia akan izinkan untuk lakukan semua di atas, asalkan tidak melanggar batas dan tidak mengabaikan tanggungjawab seorang isteri kepada suami, seorang ibu kepada anak.Simple je kan.

Si suami tidak berhak untuk mengambil duit hasil dari titik peluh si isteri, namun boleh menerima nya jika si isteri nak bagi.

Tapi saya memang tabik spring atas apa yang di lakukan pada keluarga sekarang ni. sejuk perut mak mengandung. Siapa lelaki yang dapat jadi suami Cik Siti ni memang bertuah la.Isteri Solehah.

Siti Aziz berkata...

cah..sebab sesuatu aku buat gini...kuikuikui

Siti Aziz berkata...

en.fendy-- sebab saya terlalu jahat la saya tak layak untuk sesiapa.. lelaki y jahat pun tak layak untuk saya..sebab saya jahat.. -_-" dan tak layak.. [-_-]

Siti Aziz berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Siti Aziz berkata...

en.awie958-

saya cakap y betul..bukan sebab perasaan hepokrit.. huhuhu..-__-... sebab saya sendiri risau, dan bimbang kut2 jadi sebaliknya..

Ayie berkata...

Kalau suami tuh ''matang'' dia takkan buat perkara ''tuttuttt''.. hehehehe

Siti Aziz berkata...

ulang sekali lagi: "kalau suami tuh 'matang' dia takkan buat perkara 'tuttuttt' " hehehehehehe...


hahahaahhaahhahahaha....