Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Jumaat, 29 April 2011

Draf 1

Episod: Jangan tanya aku kenapa

Maafkan aku [nama lelaki ISI SENDIRI]. kalau orang lain yang tanya soalan y sama. Jawapan yang sama aku beri. Bukan hanya pada kamu, tapi untuk sesiapa saja. jujur ku akui, aku tak bersedia untuk terima sesiapa lagi. Aku tawar hati.

Tapi, kau tak boleh mcm nie [nama perempuan ISI SENDIRI]. Berikan aku peluang. Aku yakin aku boleh pulihkan luka kau. Sampai bila kau nak simpan luka tu?? 

Aku sendiri pun tak tahu sampai bila. Biar masa yang tentukan. Untuk kau dan mana2 lelaki sekalipun, aku bukanlah seorang yang baik dan terbaik untuk kau jadikan pasangan. Bukan aku.

Kenapa kau terlalu keras hati?? Kau jangan berpaling lagi pada yang lepas. Aku tak pura-pura. Bagi aku peluang untuk jadi seseorang yang istimewa pada kau. Aku harap sangat kau akan jadi seseorang yang istimewa di hati aku.

Aku tak sedia untuk kearah itu sekali lagi. Aku takut. Maafkan aku. Carilah perempuan lain. Aku sendiri xada dan tak menepati ciri2 perempuan idaman kau. Kau nak y manja, kau nak yang cantik, kau nak y santun. Aku tak ada ciri-ciri tue. Lagipun, aku rasa terlalu awal kau ungkapkan perasaan kau nie pada aku.

Usia perkenalan bukan jaminan untuk kekal sesuatu perhubungan. Bukan jaminan untuk kekal. Kau kena ingat tue. 

Bagi aku, jawapannya tetap sama. Aku harap kau faham. Kalau kau rasa aku kejam, tak mengapa. Aku yakin, suatu hari nanti bila kau dah jumpa seseorang yang jauh lebih segalanya dari aku, kau  pasti akan  bersyukur  padaNYA sebab aku tolak kau hari nie. Kau kena yakin pada kata2 aku. 

Aku sayang kau. Itu kau kena tahu. kau perlukan seseorang untuk tolong kau lupakan dia. Bagilah aku peluang untuk bersama kau. Bagilah aku peluang untuk ringankan beban kau.

Lelaki memang mudah mengungkap kata sayang. Tapi tak pada aku. Mungkin suatu hari nanti hati aku akan pulih. Masa tue, aku tak kisah siapapun dia. Sekiranya dia dapat terima aku seadanya, pada saat tue dialah segalanya bagi aku. Tapi buat masa sekarang, aku lebih suka sendirian. Tak ada kaitan dengan sesiapa termasuklah kau sekalipun.

Kalau mcm tu, aku terima. Tapi kau kena janji dengan aku, kau kena kongsi dengan aku semua susah senang kau. Jangan fikir kau sendirian. Aku tahu, kau pura2 kuat. Hati kau lemah. Aku boleh baca apa yang tersirat, pandangan mata kau dah jelaskan segalanya pada aku.

Aku tak pura2. Aku buat semuanya untuk orang y aku sayang. Sesakit manapun perasaan aku, aku rela. Asalkan orang yang aku sayang dapat apa yang dia mahu.








**************

Siti aziz: Sorry ek. Sesiapa y baca, aku tak tahu nak buat ayat power mcm mana. Sedikit berbelit pada aku. Yang penting tak da kaitan dengan sesiapa. Melainkan aku nyatakan nama mereka mengikut K/P mereka.. Ha3.. 

Sedikit menyampah sebab aku tak mampu nak pilih nama y sesuai. Sedikit menyampah sebab aku rasa nie mcm sampah. 

Sila komen..


TQ ^_^v





7 ulasan:

Siti Aziz berkata...

sampah..

chemay berkata...

nice..
last skali tu..
macam pengorbanan untuk org yg kite sayang..
sukaa <3
heee
:)

Siti Aziz berkata...

alamak..ha3.. ayat tue memang merujuk pada pengorbanan. hi3..

Ayie berkata...

no komen.. *alamak, dah terkomen plak.. ^^

Siti Aziz berkata...

ek eleh...pak cik ayie baru leh jalan2 ke..ha3

Ayie berkata...

cis.. teman muda lagi.. mana bole panggil pakcik.. hahahaa

Siti Aziz berkata...

mintak mak ngah la yer... hahahahahaha