Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Jumaat, 8 April 2011

Adakah kita bertemu dengan orang yang salah??

Assalamualaikum & good morning semua!! 

[ceriakan pagi dengan senyuman w/pun cermin almari berkata ''KAU MEMANG SEDIA HODOH W/PUN MENCOBA UNTUK SENYUM DENGAN INDAH''.. kalau kamu2 rasakan ape yang aku kate nie betui sila ambil langkah seperti ini------> hempuk cermin almari dengan krusi besi sebab dia tak reti jaga hati tuan dia.. Ha3.. Senyum i2 sedekah.. [senyuman yang ikhlas la].. Senyuman ikhlas nie kita boleh nilai.. Bila kita senyum dengan ikhlas orang akan "COMEL U SENYUM''!!! huahahahaha.. Sebab senyuman ikhlas nie akan disertai dengan gerakan mata dan mimik muka..

Okey, kalau yang jenis time marah muka dia senyum, time sedih muka dia senyum, time gembira dia tetap cool dengan senyuman.. Hanya senyuman bukan disertai dengan hilai tawa [bagai nak rak].. Orang mcm nie bukan psiko..tp dia sememangnya cool!! I like!! ha3.. [cakap pasal senyum pagi, huraian dah 1 karangan]--> ha3..

Cik Siti ada kenal sorang hamba Allah.. Kenal dia mase sekolah.. Kalau budak2, geng2 kelas buat lawak bising dengan ketawa bagai..dia tetap cool.. Senyum je.. Dia kata ikut sunah nabi s.a.w.. Paling lucu pun dia akan sengih nampak baris gigi dia yang sangat tersusun!! [ai,^_^]..Sampai sekarang.. Dia masih lagi begitu.. Dia cakap kat aku, ketawa dengan kuat boleh buat ingatan kita jadi lemah.. Senyum je.. ^_^V..

Betui ape yang dia kata..Dari sudut lain.. Ketawa nie terapi jiwa.. Cik ada baca satu artikel tue.. Bunyinya ''kalau sesiapa tengok komedi @ baca sebarang bahan2 bertulis yang lucu kalau dia ketawa maksudnya jiwa dia berada dalam keadaan okey dan baik.. Tapi sebaliknya jika dia tidak ketawa sedangkan apa yang dilihan dan dibacanya i2 sebenarnya sangat2 lucu maka disimpulkan bahawa jiwa dia TIDAK OK.. mungkin dia ada masalah, tekanan rohani dan jasmani.. 

Ape2 pun kita perlu berwaspada la.. Ketawa lebih2 nanti orang tafsir kita gedik sedangkan kita jenis yang ceria sentiasa.. Ketawa kuat2 sememangnya akan mengganggu pendengaran orang lain.. Tak ketawa maksudnya jiwa sedang tertekan.. Tapi yang penting, jangan BUAT2 KETAWA sebab keadaan tue buat orang menyampah.. Huh.. Paling cool sekali-----> masih mampu tunjukkan diri dalam keadaan cool w/pun ada masalah hati.. Jenis nie memang tak de ah kat PASAR KUALA BESUT!! ha3..




Okey, masuk ke tajuk asal.. Adakah kita bertemu dengan orang yang salah??.. Tadi aku baca ILUVISLAM.. [sini].. Sebenarnya, aku akui diri sendiri nie selalu sangat fikir kenapa mesti aku xde ayah, best nyer kalau ayah ade lagi.. Sedangkan aku tahu aku tak patut pikir mcm nie.. Sbb DIA lebih Mengetahui segalanya.. Dalam fikiran selalu fikir kenapa mesti aku kenal dia.. Kalau la tak kenal,, tak la jadi mcm nie n bla bla bla.. 

Orang tua kata ''TERLAJAK PERAHU BOLEH DI UNDUR TAPI KALAU TERLAJAK KATA/PERBUATAN BURUK PADAHNYA''.. Betul.. tapi kita boleh guna teori nie 'terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata/perbuatan-------> minx maaf dengan ikhlas dan akui silap kita, menyesal xbuat lagi dan berkhalwatkan diri kita.. i2 yang sebaiknya.. [adekah aku seorang makhluk yang hanya RETI CAKAP dan HAPEH TAK BUAT].. Aku mencoba tuk fahami dan mencoba untuk buat.. kalau ada yang MELUAT, terima kasih sebab aku suka orang meluat kat aku.. maknanya aku kena usaha lebih untuk buat orang tak meluat.. Hu3..

Dalam sesebuah pertemuan, awalnya semuanya INDAH.. hi3.. @ dalam sesebuah pertemuan, kita bertemu dengan cara yang memalukan, mengaibkan, @ dalam keadaan yang biasa2 n luar biasa.. @pun SAME DALAM NOVEL yang pernah korang baca..Ape2 keadaan sekalipun, SETIAP PERTEMUAN TIDAK TIMBUL ISTILAH ''BERTEMU DENGAN ORANG YANG SALAH''.. semuanya betul..dan bersebab..

Sebelum aku baca artikel dalam ILI tadi pun memang aku fikir mcm nie.. Bertemu dengan orang yang  kita ''SALAH'' tue sebenarnya DIA nak kita sedar sesuatu.. Mungkin dalam tempoh tue kita terlalu gembira sehingga kita tak lagi jadi diri kita yang dulu.. Lupa akan janji yang dibuat dengan diri sendiri.. Bila dah sampai ke titik itu, kita mula fikir ''hmmm, kenapa jadi mcm nie''.. Sekelip mata semua dah berubah.. I2 adalah satu perkara yang buat kita lebih berhati2 untuk melangkah pada masa depan.. jadikan perkara yang berlaku sebagai cikgu dan beringat2 sebelum terkena.. =).. Mungkin juga bertemu dengan orang yang salah nie bermaksud ''kita nie adalah orang yang salah pada dia''.. Ha3.. Mungkin2, sambil angguk2!! ha3..


[seorang aku suka buat ayat berbelit2,sebab aku tak reti nak buat ayat yang jelas dan terang.. Seorang aku suka BERKIAS'.. Klau paham paham la..] Ha3..



Tertanya2: Ape tanggapan orang-orang tentang aku.. [orang-orang bukan orang].. -_-".... 
Tertanya3: Adekah aku dianggap ''orang yang salah''??
Tertanya4: Adekah salah jika aku buat keputusan untuk tidak &*^&$  demi kepentingan #@*&^*.. [ bukan mencarut okey!!, cuma menyembunyikan perkataan tertentu demi keselamatan kuikuikui..












Setiap pertemuan ada .......................... tok!! tok!! tok!!! [jawapanxdapatdikesan] ^_^.. 


2 ulasan:

Ace3103 berkata...

whua~ teringin jadi orang yang betul..hehe

Siti Aziz berkata...

hua!!!! jadilah orang yang betul, jangan jadi yang xbetul.. huaaaaaa!!!! hahahahaah ^_^