Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Khamis, 31 Mac 2011

Sampai Bila Aku Perlu Menyusahkan 'Orang' Yang Tak Ada Kaitan Dengan Aku???? Ade Jawapan Tak?? Huhuhuhu ;(

Assalamualaikum..

Terpaksa menyusahkan & dipaksa menyusahkan.. Keadaan paling tenat bila masing2 berada dalam situasi 'terpaksa'.. Lebih tepat paksa rela.. Kenape tajuk entry panjang ngat?? Sebab tak da ayat pendek yang sesuai.. [sambil mengeluh panjang].. Rasa yang akan timbul bila kita terpaksa menyusahkan orang yang tak sepatutnya disusahkan memang seksa.. Biar mereka kata ikhlas pun.. Tapi tafsiran tetap takkan berubah.. Sebab orang i2 tak da kaitan dengan hidup kita.. Kalau sedara mara, adik beradik sendiri tak kisah dan orang takkan kisah..

[mengeluh panjang lagi]..Tertanya.. Sampai bila.. [hati dah tahu jawapannya].. tapi tetap jugak nak temenung, merenung, tertenung, tercongak sampai bila.. hmmm.. Nampak mcm tak da ape2, tapi sebenarnya memang 'apa-apa'.. Kenapa??  Entah.. [mengeluh lagi]..

Sebolehnya xmau la menyusahkan.. Tapi memang lumrah hidup, kena jugak susahkan orang lain w/pun sebesar zarah w/pun kita tak berniat nak susahkan orang tersebut. [mati pun kita tetap akan bergantung pada orang lain, mandi, kapan, angkat p kubur, tanam].. Hu3..

Sebolehnya seorang aku, mencoba untuk tak menyusahkan.. Tapi tetap jugak menyusahkan.. [sadis nyer rase].. Hu3.. Untuk orang yang aku dan keluargaku susahkan, maaf sebab menyusahkan anda.. Melainkan anda  tidak berada di situ makanya tak kan ada lagi yang menyusahkan diri anda.. [hmmm]..

Terasa segan tahap dewa bila tetap jugak bergantung pada orang w/pun dah buat janji takkan menyusahkan orang lagi.. Hukumnya berdosa kan.. Untuk mengelakkan terus dapat dosa.. Hmmm.. Entahla.. ''Sampai bila aku perlu susahkan orang yang tak ada kaitan dengan aku??".. Jawapan.. SAMPAI SUATU MASA.. Harap masa tue bukan 10 @ 20 tahun lagi.. Harap 10 @ 20 hari je lagi.. Amin..

Ingat satu.. Tak kan ada ape yang kekal.. Tanggapan awal.. Mungkin sekarang aja kita susahkan orang, nanti2 bila dah pandai berdikari tak kan lagi menyusahkan.. Amin.. Bukan bermaksud lupa diri tapi untuk kebaikan orang yang disusahkan sebab terlalu dan terlalu serta terlalu banyak aku menyusahkan orang..

Harap suatu masa nanti, apa yang aku cakap dan ucap dapat aku buat.. Amin..








Harap 'orang' sabar buat sementara.. nanti aku akhirkan semua kesusahan yang orang terima dari seorang aku yang tak da kaitan dengannya.. Anggap aja aku DOREMON dan poket ajaibnya.. Kotakan permintaan orang aku ^&*&^&* w/pun permintaan i2 tak terucap tapi bait kata, tingkahlaku, dan mata memberiku maksud yang sebenarnya..






terima kasih untuk orang yang disusahkan







Orang kalau 'hagah' tak semestinya bila naik marcedis..  -_-"  = aku

5 ulasan:

Siti Aziz berkata...

huhuhu.....tak selamanya....

Pok loh berkata...

april fool

Siti Aziz berkata...

pok loh!!! rindu ko mung!!!

Cik Senja berkata...

susoh-susoh.....

Siti Aziz berkata...

susah yang susah..