Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Selasa, 15 Mac 2011

Novel2 yang ''menyentap jiwa'' seorang aku -_-"


JIRANKU KEKASIHKU


HANYA KAU KUSAYANGI


AKU YANG KAU TINGGALKAN


AKU BUKAN UNTUKMU


TANPAMU DI SISI


ANDAI ITU TAKDIRNYA


SEPUPUKU SUAMIKU
larilah hingga ke hujung dunia,
berenanglah hingga ke dasar lautan,
terbanglah hingga ke langit ke tujuh,
KALAU SUDAH JODOH,
PASTI BERSATU JUA..




JIRANKU KEKASIHKU,
HANYA KAU KU SAYANGI,
AKU YANG KAU TINGGALKAN,
AKU BUKAN UNTUKMU,
TANPA MU DI SISI,
ANDAI ITU TAKDIRNYA,
SEPUPUKU SUAMIKU...








Al-kisahnya hari nie bersamaan Selasa 15 mac 2011.. Aku dan 4 kawan yang lain ke Alor Setar sebab kami ada tugasan luar.. Tiga tempat yang berbeza.. Bertolak dari dpp kami kol 8.30am.. g makan pagi kat taman uum di jitra sana.. best gile!! wooohaaa!! \0/.. [buat2 ceria].. temujanji kol 10am kat Am Bank aloq setaq.. Hi3.. Sampai2 kat sana.. [ehem2!! skema2kan diri jap] masuk jumpa pegawai bank.. dah tel buat temujanji awal2 lagi.. untuk subjek satu tue.. hi2.. pegawai nyer.. amat baik dan sopan.. layan kami dengan baik sekali.. Alhamdulillah.. Banyak maklumat dapat.. =).. Selesai kat tempat pertama kol 11.30 am.. Pastu kami jalan2 lagi kat sekitar bandar..

Aku tetap seorang budak yang skema.. ke mana saja aku hanya berbaju kurung.. hi3.. sampai kawan aku malu nak ajak g karaoke bimbang aku nie jenis tak suka benda2 mcm tue.. Hi3.. Kesian2.. hi3.. Aku nampak kawan aku berbisik tanya kawan baik aku.. Dia cakap dia segan nak ajak g tempat karaoke sebab sia tengok aku selalu skema.. -_-"..

Kawan aku lak cakap.. Tie kita nie nampak je mcm nie, tapi dia sporting.. He3.. [time kasih kawan sebab paham jiwa].. Bila dia kawan aku yang berbisik tadi dengar aku cakap dalam kereta .. ''sedap nyer lagu nie!!'' = lagu jayjay..tajuk aku tak ingat.. lagu yang sesuai untuk orang curang dan dicurangi.. ha3.. dia cakap.. ai, tak sangka tie minat lagu jiwang2.. Wahahahaha...my best friend sampuk.. Tie nie kalau g bilik aku, aku menyanyi, dia menyanyi same.. Hi3... Dia cakap, tak sangka.. He2.. 

Dengan hikmah dan nikmat suara aku yang mcm katak puru nie, aku menyanyi la lagu BUNGA CINTA LESTARI.. yang satu2nya aku minat tue.. Hu3.. ngilu hati aku nak habiskan lagu tue.. Hu3..

Sambung.. Kami tak la masuk tempat karaoke.. Jalan2 masuk kedai, keluar kedai.. Gaya orang pokai.. Ha3.. Bila masuk FIRST LADY.. mata aku tertaut kat jubah hitam yang cantik.. hmmm.. kenapa ek.. hmmm... beria2 aku,, tapi aku rasa mcm tak layak.. tak layak.. rasa terhina.. i2 yang aku rasa.. =)...

Aku tertaut hati kat satu medalah tue.. aku memang suka benda2 warna merah.. =) terus aku beli.. hi3.. comel la bagi seorang aku.. bagi pandangan orang yang buta seni.. hi3.. teringat kat seseorang yang aku dan dia tak pernah sependapat.. ngilu lagi hati.. =).. aku beli nak letak kat putih.. ari tue dah gantung keychin nama artis yang aku minat tue ''MAWI''.. sayang nak letak lama2..makin luntur nampak.. jadi kena letak yang lain.. =)..


kol 2..kami ke bangunan zakat.. pejabat alam sekitar tingkat 2 dalam bangunan tue.. kalau kat k.trg, pejabat zakat yang besar kat situ [boleh bayang kat mana, tapi aku tak tahu nama jalan..].. ha3..lepas tue kami ke urusan ke tiga.. cop2.. kat pejabat alam sekitar tue, penolong pengurus pun sangat2 baik.. sanggup dia tunggu kami w/pun kami dah terlewat setengah jam sebab makan buah langsat.. Hi3..

Lepas urusan ketiga.. aku dan kawan2 [skema ayat mcm nak buat karangan bi..] ha3.. g rumah nenek kak wani.. kat alor setar jugak.. hi3..


Lepas tue balik.. sampai bilik kol 7pm.. badan letih w/pun aku tak memandu.. al-maklum la.. ada lesen agong.. tak dapat eden nak bantu.. hi3..




selingan: novel2 kat atas tue aku ambik gambo mase masuk kedai buku  sementara tunggu kol dua.. yang SEPUPUKU SUAMIKU tue yang paling tak boleh nak pandang.. seriau hati.. hu3.. aku baca sinopsis, meremang weh.. hu3.. takleh nak bayang [sambil geleng2 kepala].. terlalu kerap dia wat gitu, aku makin kuat untuk patahkan semangat dia.. baik aku wat mcm tue kan.. aku terus terang terus.. lagipun aku xda nadi nak &*^%$$


Aku harap perasaan aku, hati aku, fikiran aku, ingatan aku sentiasa tenang.. tenang.. tenang.. w/pun masih jugak lagi berada dalam ambang ''kengerian''.. Jauhilah aku dari NERAKA.. amin.. hmmm..

3 ulasan:

Siti Aziz berkata...

hais!!

+akufobia+ berkata...

ulat novel.

Siti Aziz berkata...

baik jadi ulat novel dari jadi ulat bulu..ha3