Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Sabtu, 12 Februari 2011

Saya seorang saya

Assalamualaikum..

Mohon padaNYA agar kuatkan hati aku.. Kuatkan minda aku.. Kurniakan kesihatan yang baik pada diriku.. Bukakan pintu hati aku untuk melakukan suruhannya dengan lebih baik dan titiskan air mata penyesalan diatas kesilapan yang tak mampu ku undur..

Aku hanya seorang aku.. Keluarga yang utama bagiku.. Sedih gembiraku, pedih sengsaraku.. Dia memelukku.. Berusaha untuk hindari apa yang perlu untuk mengelakkan aku terkena tuduhan yang pedih.. Sangat pedih bagi seorang aku... 

Yang Maha Mengetahui.. Permudahkanlah urusan hidup dan matiku.. Permudahkanlah urusan pengakhiranku.. Permudahkanlah urusan zahir dan batinku.. Jangan biarkan aku lalai lagi.. Jangan titiskan air mataku untuk perkara yang melemahkanku..

Yang Maha Mengetahui.. Aku tahu, segala perkara yang aku takut untuk melaluinya adalah perkara yang terbaik untuk aku dan aku mampu untuk melaksanakannya.. Sekiranya ini jalannya, akan ku turuti hingga ku temui persimpangan yang lain.. 

PadaMu ku phon doa dan restu agar apa yang aku lakukan mendapat keredhaanmu dan bukan sekadar perbuatan yang hepokrit seorang aku.. Jauhilah hati aku dari mengingati apa yang berlaku yang boleh melalaikan aku pada tanggungjawabku..

Sejauh mana penyu merantau, ia pasti pulang ke tempat asalnya untuk bertelur.. Begitu lah juga aku.. Sekiranya aku ini sememangnya telah ditetapkan olehNYA untuk menjadi seperti itu.. Aku redha & aku terima.. Tetapi dalam tempoh i2, tak perlu aku meneruskan perangai lama... Sebaliknya berusaha menjadi diri sendiri dan berubah serta baiki apa yang perlu..

Semooga Allah terus bersamaku.. Amin..



Haiwan pun tahu peritnya bila mengetahui hakikat perpisahan.. Salam sayang salam kerinduan dari Tauke Itik untuk ex-Itiknya..








p/s: " matahariku"- A.G


Tiada ulasan: