Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Isnin, 28 Februari 2011

Saya hanya.......

Saya hanya MELUKIS bila mana saya sedih [titik] Bila saya gembira, tangan saya tak mampu lagi nak pegang pensel/kalam untuk melukis.. Sebab = saya tak tahu.. Bila saya melukis.. i2 tandanya hati saya tak tenang.. Saya hanya pandai melukis bila saya sedih.. [pengulangan ayat] Saya bukan budak seni, tangan saya keras.. Saya hanya pandai lukis bunga mawar saja.. Dari mase sekolah rendah, sekolah menengah dan sekarang.. [sekarang] saya cuba melukis tapi tangan saya tak mampu nak contengkan kertas.. Sebab bunga mawar terlalu bermakna bagi saya..


Mase budak2 lagi saya suka bunga mawar.. [mase budak nie pun dah tak come/ tak cute, sekarang pun xcute jugak] Mase sekolah dulu, ada la sorang hamba ALLAH tue bagi bunga mawar merah kat saya.. bunga tue ada kat rumah sekarang.. tapi tak tahu yang mana satu.. saya pun tak ingat... ha4.. 

Balik pada cerita asal.. Saya tak tahu kenapa tangan saya melukis hanya ketika perasaan sedih.. [xcantik pun lukisan tue].. tapi tue hakikat.. diri sendiri tak boleh nak paksa untuk melukis mcm orang yang memang dilahirkan dan dikurniakan bakat melukis.. tengok sesuatu, lukis.. beruntungkan..


Nie hasil yang ke berapa entah.. Bermula lukisan ini, bila saya terfikirkan seseorang.. Bila saya sebut nama dia, ilham tue datang.. Saya paling suka 1 kuntum bunga dalam lukisan nie.. Harap suatu hari nanti saya tak lagi perlu untuk lukis bunga nie.. Belajar untuk lukis bunga lain.. Saya nak cuba untuk lukis tulip.. Masa tingkatan 5, saya pernah buat bandingan antara tulip dengan mawar.. Saya pilih mawar w/pun ia berduri.. Ketepikan tulip yang indah..Hi4..

Saya harap suatu hari nanti saya mampu kata ''siti cuma lupakan mawar bukan tulip''--> [ayat telah ditapis].. Saya cuba untuk untuk ulang dan baca ayat nie tiap hari.. sebab ini buat saya sedar diri.. ^_^..

Khas untuk bakal TULIP saya: '' teramat banyak luka di tangan dari duri mawar yang saya kena sampai tak da ruang untuk saya sentuh TULIP..

Buat mawar: ''Mawar tetap indah w/pun saya tak boleh nak nyatakan KENAPA SAYA SUKA MAWAR.. Puas cari perkataan yang sesuai, tapi tak jumpa jawapan kepada soalan KENAPA SAYA SUKA MAWAR..sampai ke titik akhir..


Di mana tulip saya??

Tiada ulasan: