Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Sabtu, 19 Februari 2011

Ku "kutip" sesuatu dari k.l.k

Assalamualaikum..

Sepanjang aku di "pagar wajib" oleh perkhemahan pengakap 3 hari 2 malam.. Teori pengakap dan benda2 yang berkaitan untuk persiapan awal aktiviti perkhemahan 3b semester depan.. Semester depan kami seramai 21 orang akan berjalan kaki sejauh 50km.. Aktiviti wajib la.. Biar la pasal sekolah nie..

Benda yang aku kutip, dan yang buat aku termenung bila fikir balik.. adelah kata2 puan hajah normah.. Lecturer kelas 4b kelana siswa.. Dia jurulatih jemputan.. Puan cakap "kita tak perlu berbuat jahat dengan sesiapa saja yang menyakitkan kita.. walaupun dia dah sakitkan fizikal kita dan jiwa kita sebab apa  saja yang kita lakukan akan jadi balik pada kita.. ".. 

Aku termenung.. Hmm.. Betul ape yang puan cakap.. "untuk buat baik bukan hanya perlu datang dari mulut, tapi seiringan rasa ikhlas dengan hati"... Aku termenung lagi.. Bila ingat balik, sungguh seksa jiwa.. Seksa dengan rasa bersalah pada DIA. Sebab aku teramat BODOH..

Untuk menghilangkan rasa letih, kita tak perlu lagi fikirkan benda2 yang tak berapa penting dan langsung tak PENTING.. Aku memang dah RUGI dan TERAMAT RUGI sebab kejahilan dan kebodohan yang melanda hanya SESAAT..

Aku bersyukur sangat padaNYA sebab bagi aku sedar awal yang aku nie makhluk yang ^&*&^%$.. Bersiap sedialah untuk berdepan dengan hukum alam dan pembalasan abadi. Runsing aku hilang bila fikirkan kata2 puan.

Jangan hanya cakap mulut, tapi selarikan dengan perbuatan pendek kata seluruh jiwa kena bergabung jika nak lari dari keadaan yang mengerikan dan melucukan.. Tapi keadaan nie bukan satu keadaan yang lucu tapi satu titik untuk aku sendiri berfikir dan ketuk kepala dengan penyesalan dengan apa yang terjadi. Penyesalan yang DIA benarkan.

Jangan kata mulut saja.. Sertakan nekad.. Macam senekad pen yang hilang.. Maksud aku, secepat mana pen itu hilang dari milikan kita, secepat itu kita lupakan pen tersebut dan berusaha untuk dapatkan pen yang baru.. Tapi aku lebih selesa guna pensel!! Ayat kat atas betul2 aku maksudkan..

Maaf, aku terlampau tak layak mintak maaf dengan yang berkaitan. Biar aku tanggung sendiri.. Bukan mintak belas tapi sebab bodoh aku, maka ke JAHAMAN la aku.. Aku hanya manusia. Semua orang ada kisah sendiri, A dengan cerita versi dia, B pun begitu jugak dan C dan D pun gitu. Masing-masing ada versi sendiri tetapi ia saling berkaitan. Jadi, kemelatahan aku tak begitu layak untuk muncul dan hanya mengeruhkan air mata air yang jernih dan mengganggu KEREDUPAN nya dengan KEPANASAN aku..









Sekian,
Yang teramat bersalah..

Tiada ulasan: