Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Khamis, 13 Januari 2011

Hari last duk rumah!!!

Assalamualaikum..

Ceee.. Dah nak hampir ke penghujung dah cuti aku.. Hari nie dan esok.. Malam esok dah naik bas balik penjara.. Kenape perasaan mcm bercampur aduk nie?? Entah la.. Rasa berat hati nak g, tp keadaan memang memaksa aku tuk balik dan hidup sana untuk 3 bulan setengah lagi..

Hari nie ape yang aku buat?? Ha3.. Hari nie dalam sejarah!! AKU GALAS PAM RACUN MAK AKU & RACUN RUMPUT KELILING RUMAH MAK & TEPI RUMAH JIRAN.. Sumbangan buat kali terakhir.. (agaknya)..

Sebelum nie tak pernah aku galas medalah yang berat yang amat nie.. Sebaldi air aku galas.. Baldi besar.. Woooohaaaa!!! ternyata aku bukan seorang perempuan yang lemah lembut!! +_+".. Nak buat mcm mana.. Hmmm,,,... Tak tahu la menjadi ke tidak aku bancuh racun rumpai tadi.. harap menjadi la.. Tekak aku dah mula rasa loya.. Bau racun tue memang kuat..

Mase aku belajar kemahiran hidup tingkatan 3 dulu, cigu ada bagitahu kalau nak racun rumpai JANGAN LAWAN ARAH ANGIN.. nanti kita akan terhidu racun tue.. dan jangan angkat belalai ke kejadah ape tah yang sembur racun tue tinggi2.. bahaya.. ha3..

Berguna jugak ye ape yang aku belajar dulu.. Tak mengapa la, tolong ma aku n jiran aku buat kali terakhir.. nanti raya cina tak la rumput panjang sampai nak masuk dalam rumah.. ha3.. Dapat la beraya dengan aman dan damai..

Bila dah habis sepam racun, adoi.. letih jugak nie..Adoi.. Terlelap sudah.. Loteh!! Hehehehehe.. Okey, sambung taip balik..

Nak taruk gambo pn masih tak mampu.. Ha3.. Sabar untuk sementara.. Nanti taruk gambo banyak2 okei!! Wooohaaaa!! \o/ TAUKE ITIK dah mula belajar cara untuk gembirakan diri sendiri.. Berkesan a jugak w/pun sikit.. Nak jugak update belog w/pun entry entah pape.. Ha3.. Mangkuk sungguh la budak nie..

Tak kesah.. Okey la, sampai disini saja.. Dengan harapan rumput2 kat luar rumah kering dan mati.. Bukan aku zalim tapi dan memang begitu lumrah hidup sebagai si rumput yang hidup dan tumbuh tak kena pada tempatnya.. Ha3.. Tak pe, awak mati untuk sementara.. Saya tahu nanti awak naik dan tumbuh balik selagi akar awak masih bernadi.. Hehehehehe..

Dengan harapan semuanya tidak terhenti disini.. Dengan harapan semua kembali seperti asal.. Dengan harapan tiada ape yang akan berubah, dengan harapan aku tetap menjadi seorang aku.. Kerja buat aku, sedaya aku, dan segalanya aku tidak berada dalam kepuraan dan membutakan mata orang untuk menilai diriku yang sebenar..

Ini lah kehidupan seorang aku..

SITI PASIHAH BT ABD AZIZ a.k.a TAUKE ITIK

1 ulasan:

Siti Aziz berkata...

rumput oh rumput..keringlah engkau.. ^_^