Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Sabtu, 15 Januari 2011

Cikgu2 sekolah lama aku... \0/

Assalamualaikum..

Entry kali nie pasal cikgu-cikgu sekolah lama aku.. SEKOLAH MENENGAH KEBANGSAAN RENEK.. Lama jugak aku duk mengaji kat sekolah nie.. Dari tingkatan 1 sampai tingkatan 6 atas.. Banyak kenangan la weh.. Dari kecik sampai beso..

Foto nie aku copy dari fb.. (x-student) yang Cikgu Man yang upload.. Cilok nak buat kenangan.. Hi3.. Berdasarkan barisan guru nie, masih lagi sebahagian besarnya aku kenal.. Insyaallah kalau selisih kat jerteh aku sapa.. (Cikgu fida ari tue tak dan nak sapa mase selisih kat b.s.n kuala besut).. Ha3.. Berjurus dah sebijik kat situ..

Ape pun, cikgu tetap cikgu.. Kita kena hormat la kan.. Diri aku sendiri la kan, banyak sungguh pahit manis.. Kena marah, kena puji tak berapa sangat.. Hi3.. Sangat sape suruh buat masalah kat sekolah.. Tapi alhamdulillah jadi seorang manusia aku dengan ape yang dah jadi nie.. Manusia yang aku cakap nie mcm mana pulak?? Adekah aku akan jadi manusia yang ingat asal usul @ lupa asal usul??

Jauhkan aku jadi insan yang mcm nie.. Amin.. Rasa takut, rasa bimbang kalau diri sendiri lupa diri, lupa jasa keluarga, lupa jasa guru2/pihak2 yang banyak menolong aku dari kecik sampai sekarang.. Terutamanya selepas aku yatim.. YATIMKAH aku?? Time kasih..

Teringat lagi mase hri pertama aku g sekolah lepas aku kehilangan ayah aku.. Hari isnin 9/5/05 tanpa rasa takut mcm tak da perasaan.. orang lain takut kena rotan sebab ponteng sekolah hari ahad. aku tak jawab pun bila cikgu tanya alasan aku kenapa tak hadir sekolah hari ahad.. aku diam.. dah la aku orang ketiga last yang bakal kena rotan.. tanpa surat m.c.. Tiba2 cikgu kelas aku datang bagitahu kat cikgu yang bertugas sebab ape aku xhadir.. Cikgu yang bertugas tue cakap, kenapa tak bagitahu mase cikgu tanya tadi.. Ha3.. Aku tak da hati nak menjawab soalan tue.. Kena rotan pun aku tak kisah.. Hi3.. tapi dah terselamat dari kena rotan disaat rotan dihayun.. Ha3..

Macam cerita dalam novel pulak.. La memang cerita dalam novel pun.. Novel hidup & kisah aku.. nak percaya @ tak terpulanglah.. Hi3..

Ada cikgu tegur aku dah xseceria dulu2.. aku pun tak perasan aku nie seorang ceria.. Ha3.. Cikgu tue cakap, aku jadi pendiam, senyum pun tak, fikiran banyak melayang.. Laaaa... Ye ke?? Saya ok!! Jawapan paling gagah yang dapat aku bagi.. Mase tue la.. Mase tue tue tingkatan 4..

Bagi aku, bila kita dah rasa satu kesedihan yang paling teruk (kehilangan orang paling dekat, ayah contohnya mcm aku nie) kita takkan lagi ada perasaan sedih.. Bukan tak ada langsung, cuma rasa sedih tue mcm tak da ape kesan bagi kita.. Nie merujuk pada diri aku sendiri la..  Sungguh aku oyak.. Memang tue yang aku rasa.. Mcm orang tak da perasaan..

Lari dari tajuk!!

Cikgu paling dekat dan yang tahu tentang aku seadanya aku ada la beberapa orang.. yang banyak menolong ada beberapa orang.. Tapi, hak paling penting cikgu semekar memang semuanya dah tolong aku mase aku nak masuk u ari tue.. 

Klik untuk gemokkan gambo nie

Nie la barisan guru-guru SEMEKAR.. sebahagian besarnya sememangnya aku kenal.. Ada guru2 baru.. memang aku tak kenal dan tak tahu la nama2 guru2 tersebut.. Rasa suka la jugak sebab aku masih lagi ingat nama2 mereka.. insyaallah.. Rasa gembira lagi kalau aku dapat bagi sumbangan kat sekolah tecinta.. ^_^ Insyaallah suatu hari nanti.. Amin..

Sayang SEMEKAR.. Semekar sentiasa dihati.. Insyaallah.. Dimana bumi dipijak, disitu langit aku junjung.. Hi3....

Cakar ayam--> JANGAN LUPA DIRI!!! -_-"



15 ulasan:

Siti Aziz berkata...

cekgu cekgu cekgu cekgu..ha3

ijatnuar87 berkata...

ore besut ko demo nih?hehehe

Siti Aziz berkata...

muahahahahaha...ye..budak besut.. sedaerah ke??

ijatnuar87 berkata...

hehee..dop la,kawe blaja di besut 5taun doh,jadi kmpung sndri doh tu,heheheh...biasa gop la maing kat renek tu,heheheh

Siti Aziz berkata...

maktab perguruan sultan mizan ke?? dekat dah ngan rumah tauke itik..kuikuikui

ijatnuar87 berkata...

isk,salah tu...institut pendidikan guru kampus sultan mizan la,hehehe...dekat la kan...blaja maner?

Siti Aziz berkata...

waaaaa!!!! kena kali nie kena..hi3.. dekat je, sebab tauke itik orang gong medang..hi3.. belajar kat kedah..nie kira xleh panggil sebarangan ah..dah kena taruk CIKGU IJAT..^_^

ijatnuar87 berkata...

la,orang gong medang,lagi la knal...tempat bermain tu,ulang alik sokmo...blaja kat U maner?sohbeng cikgu2 la,besa2 aja

Siti Aziz berkata...

jelas dan nyata dalam surat beranak..ha3.. ngaji kat uum.. dah lama lagi ka jadi orang besut.. dah lima tahun tue.. lama2..ha3

ijatnuar87 berkata...

ahaks...ambik kos gapo gak?
5taun stgh dah..abis doh pom,hehehhe

Siti Aziz berkata...

cerak ket agi dup teringat ka BESUT bumi ulul albab.. hi3.. kos pengurusan pembangunan.. kuikuikui..dah la nie ngajar sek mana?? (terlebih suda) kuikuikui

ijatnuar87 berkata...

owh...dah braper taun doh nih?dop ngajo lagi,masih menunggu dan menunggu,huhuhu

Siti Aziz berkata...

sekarang sem 4..baru setahun setengah duk sini..rase mcm lame bebenor dah..kuikuikui.. insyaallah,tempoh menunggu akan tamat tak lama lagi.. amin40x...

ijatnuar87 berkata...

la,baru gak semeta....dop lama doh tu,abish la kekgi2 tu,hehehe

Siti Aziz berkata...

nop suko gitu gatep!! hehehehe...