Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Ahad, 9 Januari 2011

9 Januari 2011

Assalamualaikum...

Hari nie hari lahir aku... Alhamdulillah.. Time kasih kepada mereka2 yang wish.. SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN SEMUA URUSAN KAMU SEMUA.. amin.. ucap secara langsung dan tak langsung.. Ha3.. melalui facebook, mesej pon aku n ucap mulut.. Ha3.. (lewah gila, perasan hot!!!) ha3..

Hari nie memang bermakna.. Sememangnya ada 3 perkara yang berkaitan yang aku tunggu selama nie dan sememangnya terungkai hari nie cuma 1 je yang dalam keadaan yang tidak pasti.. perkara pertama.. tunggu penasihat ucap.. ha3.. Kedua, result exam kuar dan yang ketiga.. kata putus..

Perkara pertama, alhamdulillah.. dia tetap seseorang bagi aku.. Ha3.. time kasih sebab ingat.. perkara kedua.. result exam.. Ha3.. Setelah selesai menangis, berkeluh kesah, sedih, trauma, malu, letih, suka, duka aku tempuh sem lepas dengan nasihat ma, sindiran lanun2 kat rumah, PENASIHAT  yang always membebel, tadah telinga time aku bengom, time aku sewel time aku takut.. Bagi semangat, semangat semangat pada aku yang sememangnya seseorang yang mudah lemah semangat!!! akhirnya... Alhamdulillah... Aku dapat baiki result aku.. Tapi tak sampai la dekan... Ha3.. Tapi berbeza sangat.. Alhamdulillah ma aku senyum.. Cuma 1 kertas je aku lemah.. Ha3.. Yang penting penasihat tak perlu lagi rasa bersalah.. i2 yang utama.. =)

Aku rasa gembira dan bersyukur pada DIA sebab DIA sememangnya lebih mengetahui ape yang baik untuk hambanya.. ape yang kita usaha maka kita akan dapat.. Insyaallah dengan izinNYA.. Aku rasa takut dengan 1 kertas tue.. sampai aku trauma nak masuk kelas tue.. Kuiz dia tak pernah aku dapat jawab dengan betul.. Ha3.. Tapi bila tengok result.. Ya Rabbi.. =).. Yang penting ma dan penasihat boleh senyum.. 

Result perkara kedua yang aku tunggu untuk tarikh nie.. Perkara ketiga.. Kata putus.. Adekah aku terlalu jelas??? Kate putus untuk ape??? Jangan nak sebok.. xde ape pun.. Ha3.. Aku harap semuanya akan berjalan dengan baik.. Semua akan kembali tenang.. Dan Itik aku tak gelisah lagi.. Lepas nie kalau aku nak bela hantu raya banyak2 pun tak mengape.. (bergurau jerk!!!) ha3...

Kadang2 kita tak kan dapat ape yang kita nak sepenuhnya.. Sebab?? Ada sesuatu yang lebih baik akan kita perolehi lepas tue.. Kadangkala aku rasa tak keruan dengan keadaan nie.. Tapi, sekarang insyaallah ok.. Doakan aku.. Biasakan diri dengan ape jua perubahan yang bakal berlaku.. Insyaallah..

Dari tempoh aku jadi tunas sampai aku hampir matang kat negeri orang, Penasihat la yang duk bagi sepatah dua kata..Susah senang.. Hu3.. (camar yang pergi).. Perlukah aku cari obat "gila seketika??" ha3.. Tak perlu.. Tak perlu, tak perlu... Ha3.. (senyum w/pun muka masam..) sila senyum..

Bagi kawan2 yang wish.. Time kasih.. Time kasih yang bagi nasihat kat aku.. time kasih untuk semuanya.. Tak rase ke aku nie over sangat?? Tak la.. nie rumah aku.. Ha3.. Ape ku nak kata adelah time kasih untuk segalanya..

Kawan yang baik adalah kawan yang hadir mase kita susah.. Pengajaran pertama.. Kawan mase senang memang ramai.. Lepas tue.. Hilang.. Jauhkan diri aku dari jadi insan yang mcm nie..

Sekarang umur pun dah 22tahun.. Ape yang aku rasa?? ngeri.. Ha3.. Harap aku lebih matang dari sebelumnya.. Lebih kental dari sebelumnya.. lebih cekal dari sebelumnya.. insyaallah.. 

Time kasih banyak2 buat PENASIHAT.. kamu tahu kan ape maksudnya.. jika helaian daun terlerai dari dahan, i2 lumrah.. jadi, aku harap aku bersedia dengan sebarang kemungkinan..

Insyaallah.. 

" SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-22 SITI PASIHAH BT ABD AZIZ"



1 ulasan:

Siti Aziz berkata...

aku masih aku.. masih juga seorang aku,, kenapa mesti aku??? sebab aku seorang aku... yang tiada kaitan dengan dirimu.. aku tetap aku.. yang mengharapkan sesuatu... sesuatu yang membantu, dan sesuatu yang boleh ku bantu...hadirlah padaku yang hodoh ini...-_-"