Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Isnin, 13 Disember 2010

Dah habis semester 3, tapi takut pula yang menjelma.. huhuhu

Assalamualaikum..

12/12/10 kol 11:30 am abis kertas ketujuh.. metodologi penyediaan pelan pembangunan.. huhuhu.. Habis maka alhamdulillah.. Tapi rasa takut tue bertreler2 mai.. Hu3.. Macam mana la result semester tiga nie.. Terlalu banyak bersenang lenang.. Makanya, hahahaha.. Tunggu la balasannya..

Balik kachi singgah mall beli makan dulu..  11/12 aku tak jumpa nasik, xsempat nak g mall.. Kejo mase.. Hu3.. Dengan perut yang dah makin sinting sekarang makan berkawah2 tapi tetap jugak rasa lapar lepas tue aku xleh nak buat ape dah.. Okey.. Beli nasik ayam sebab mak cik nasik ayam tue memang cepat & pantas membungkus.. Jadi aku tak perlu tunggu lama.. & moi sup a.k.a nasik air sebab aku memang sakit perut sangat.. kan xboleh nak telan nasik ayam makanya aku makan moi..

Dah siap mentapau tue, mula menapak naik kayangan.. Tiap2 hari 120x2 anak tangga aku panjat.. Ha3.. Sebab ue bila buat test B.M.I 154cm tinggi & 48kg berat depa kata kurus.. Ha3..kurus sungguh.. Ha3.. Bila dah sampai bilik.. Xde ape.. Makan!! Yeeehhaaaa...

Lepas makan makanya bermula la xtbt kemas barang untuk semester nie.. Kotak tak perlu beli dah.. Yang sem 1 masih ada n elok lagi.. Ha3.. Jimat.. Cuma guna hujung semester je.. Ha3.. Bermula la kerja3 menyurirumahkan diri.. Ha3.. Mula2 tarik kuar kotak bawah katil.. seltipkan, letak kat koridor.. Ha3.. Kutip buku2 majalah2 & barangan yang memang aku sayang w/pun hanya secobet kertas.. Kalau dah bermakna, buruk macam mana pun sayang aku nak buang..

Ha3.. Kompul pakaian kat dalam lemari masukkan dalam beg dan kedalam kotak sema benda.. kuikuikui.. Ha3.. Sampai tercungap2 chek dibuatnnya... Baru terpikir, banyak jugak barang2 aku neh.. Tengok ke barang tue memang bajet budak $%^& ah tapi hampeh..

Beg galas dah basuh, pakaian dah basuh, cadar dah basuh, bunga mawar kesayangan dah aku basuh.. Kah3.. Bekas2 plasti semua dah basuh sebakul.. hahaha.. Sampai kakak india naik pelik, bekas ape la budak nie nie sampai 1 bakul.. Biasa la kak, cuci semua..

Kicap, biskut, nescafe kira rezeki mak cik yang jaga blok g.. Aku dah bagi tadi.. Mak cik cakap " tiap kali nak balik mesti ada buah tangan".. kuikuikui.. Saya cuba bagi ape yang saya ada je, jangan plak mak cik fikir saya bagi sisa.. Huhuhu.. Ikhlas..

Dah seletipkan kotak besar gajah nie, susun tepi bilik.. he3.. Nak bawak masuk stor, aku tak cekak la weh nak angkut semua barang turun tingkat 4.. Letak je tepi nie ha.. Insyaallah kera2 yang baik hati takkan rosakkan..

Tapi sem lepas, hari biru barang2 dalam plastik dirabakkan oleh kera2 yang sememangnya kretif kat kachi nie.. kuikuikui..Ikat la secomel mana plastik tue, mesti kena rabakkan jugak.. Pak cik kera tue ada gigi yang cantik lagi tajam.. Sia2 ja kalau tak guna.. Ha3..

Susun punya susun, aku pun susun2 surat khabar yang aku punya tue kat tepi..Banyak la pulak surat khabar nie.. Aku nak buang sayang.. Jadi aku bela je la.. Semester lepas, separuh aku dah bagi kat kawan aku..

Kalau la surat khabar nie bolehh bertukar jadi duit, makanya, 1 kotak duit akan aku bawak g Langkawi esok.. Ha3.. Hmmm, esok dah 14hb.. 14-19/12 tak lama mana pun.. entah la.. rasa berat hati tue..

Tak ape la.. tawakkal.. Insyaallah selamat g dan selamat balik.. Makanya, surat khabar tue takkan nyer bertukar jadi pitih.. Koya la.. Ha3.. Xpe la kan, berangan benda yang berangin selagi tak menyusahkan orang berangan la.. Minah jenin.. Ha3..

PERHATIAN: BLOG AKU BLOG KOSONG.. XSUKA SILA KELUAR..
Tengok tue.. sayang la nak buang.. Sayang dan sayang dan sayang.. W/pun hanya helaian kertas, tapi aku sayang nak buangkannya.. Nak cakap lagi, sayang nak buang. Hu3..

Hari nie 13/12 aku dah siapka 80%.. tinggal nak buat kemasan terakhir pagi esok sebelum pulangkan kunci kat pejabat pagi esok.. Insyaallah..

Untuk esok, Insyaallah, kol 9am bertolak g P.L.. Insyaallah.. Maknanya aku hanya ada 6 hari untuk dihabiskan waktu2 akhir kat kedah.. Ha3.. Pastu balik BESUT..Tak sabar nyer la.. Nak paw ma ngan chek long suh wat pulut lepo.. Pastu bakar ramai2.. Hu3..

Nak g Kuala Besut..( bulih ko).. Hu..

Rusing jugop ingat ko result nie.. Hu3.. Rusing2.. Rusing2.. K lah tata..


Tiada ulasan: