Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Khamis, 30 Disember 2010

Apa yang aku perlu??

Assalamualaikum..

Apa yang aku perlu?? Aku perlukan
  1. Kesabaran
  2. Ketenangan
  3. Keredhaan hati
  4. Tulus
  5. Kematangan
Kenape aku perlukan semua nie?? Sebab aku perlukan semua nie la..Bukan untuk orang lain tapi untuk diri sendiri..Kenape diri sendiri perlukan semua nie?? sebab sebagai persediaan untuk terma ancaman dari KEDEWASAAN ORANG LAIN... Ape maksud kedewasaan orang lain?? I2 bermaksud...FIKIR SENDIRI..

Kenape perlu takut untuk berdiri seorang diri dalam kelam seorang diri?? Jawapan..Kerana aku sudah terbiasa dengan orang lain.. "ORANG LAIN".. Silap aku agaknya sebab TERLALU bergantung pada orang lain.. Ya, mungkin..

Bila dah jadi mcm nie baru sedar ape yang diri sendiri perlukan.. T_T.. Tak mengapa lah kankankan... Sebab kalau tak ada kejadian hari nie aku takkan dapat ubah ape2 untuk masa depan.. Ya mungkin ya..Mungkin betul ape yang aku kata nie.. Pengalaman hari nie adalah salah satu PELAJARAN untuk PENGAJARAN hidup pada masa akan datang.. InsyaALLAH..

ALLAH I2 MAHA ADIL lagi MAHA MENGETAHUI.. Bersabarla.. Jangan pura2 SABAR PULAK.. Ye la.. Tapi semua disekeliling aku mcm PURA2 aje.. Diorang bukan berpura2 cuma TAK MAHU SAKITKAN HATI MU JE TIE..ye betul tue.. 

Ha..kesian la kat aku nie.. 

Kesian kat diri sendiri..

Kesian kat diri sendiri..

Kesian kat diri sendiri..

Kesian kat diri sendiri..

Kesian kat diri sendiri..

Mimpikah aku dengan keadaan nie?? Tak tie.. Mu tak mimpi.. Benda nie realiti.. Tie.. Sape bulih panggil aku tie?? Ada sesiape mampu panggil aku tie?? Aku menangis terus.. aku lemah dengan nama nie.. Hu3..

Mengarut nyer aku.. Hmm.. ALLAH MAHA MENGETAHUI..Aku sebagai hamba kena yakin.. Aku sebagai hamba kena YAKIN..

Perkataan yang layak untuk seorang aku sekarang.."kehilangan"..

Kesian kat diri aku..

Don't be sad tie..

Aku perlukan penasihat..aku amat perlukan penasihat..dan amat2 perlukan penasihat..sangat2 perlukan penasihat..

Adakah penasihat akan berubah?? Maksud aku adekah dia akan terus menasihati aku lagi lepas nie?? Hu3..
Pasrah wahai jiwa.. Ha3.. Ketawalah.. Ketawalah.. Ini ujian..

T_T

T_T

TAHNIAH BUAT MEREKA YANG BAHAGIA..

2/1/2011

MUSANG BERBULU AYAM


Agak menarik jugak peribahasa nie.. "musang berbulu ayam".. Erm.. Bermaksud "orang jahat tapi BERPURA2 BAIK".. Munafik sangat bunyinyakan.. Mahukan aku kalau orang labelkan aku dengan peibahasa nie?? Mintak jauh.. Mintak dijauhkan.. Kesimpulan pada mintak dijauhkan.. Jadilah orang yang jujur dan tak menyusahkan kehidupan orang lain.. (hepokrit ayat nie)..

Ape yang ada dan berupaya buat mu tertarik pada peribahasa nie?? Sebab tak bersebab.. tapi datang dengan sendiri bila terbaca bait perkataan "musang berbulu ayam".. Okey, untuk entri kali nie.. Sedaya upaya aku untuk selitkan seberapa banyak peribahasa dan simpulan bahasa yang berkaitang dengan kehidupan seharian (aku) hu3 selaku seseorang yang "diam besi berkarat" bukan "diam ubi berisi".. Hu3.. Memandangkan belakangan nie aku "bagai kaca dihempap ke batu" teramat sesuailah kiranya aku "beralih arah" kepada sesuatu.. Hu3..

"untung anak lelaki dicari-carikan, untung anak perempuan dinanti-nantikan" dah jelas dan nyata aku sememangnya tak punyai rezeki cam tue stakat nie.. Aku siapa nak mempersoalkan bila, siapa dan etc.. Hu3.. Makanya, jangan "bermimpi disiang hari".. Orang kata "yang dikejar tak dapat, yang dikendong pula berciciran" tak bagi aku.. aku tak mengejar.. aku hanya mengendong sesuatu, tapi kendongan aku nie tak molek.. mungkin kain nipis dan jarang @ terkoyak tanpa aku sedar.. Maka yang aku kendong berciciran.. dalam konteks **tanpa aku sedar**..

bersambung... T_T

"kalau takut dilambung ombak, jangan berumah di tepi pantai" w/pun tepi pantai cantik dengan pemandangan yang indah, boleh tengok orang2 jenjalan tepi pantai, tengok nelayan mudik ke daratan petang2..Hu3..( aku cakap pasal ape nie?? kompius otak) entah, aku pun tak pasti ak beraban ape..

Tapi orang sekarang tak mcm orang dulu2.. Semua dah jadi berani n pakat nak buat rumah tepi pantai.. Cantik,pemandangan yang sememangnya bagus untuk mata..Tak pe, aku hanya nak buat rumah kat kawasan gong @ kat bukit je.. Bukit bintang.. Ha3..Bukan bukit bintang kat mane eh..yang budak2 muda selalu je g lepak kat citu tue...ha3.. Sila google..bertanya pada pak cik google.. Nie bukit bintang setiu.. Kah3.. Angan2 tinggi langit, benda entah ke mana pun.. tak ape la kan berangan pada benda yang xhidup..Ha3..

Hu3.. Sila jangan berangan lagi mak cik hodoh.. kalau dah sedar hodoh sila beli "permata hijrah" mata bersinar sihat dan dan entah la.. Insyaallah.. Disebabkan aku nie insan yang bergaji besar, tunggu aje ptptu masuk.. Hu3..

Bersambung...

T_T

Tiada ulasan: