Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Sabtu, 20 November 2010

Bubur Nasi Chinesse Style



Resipi ni untuk 1 org makan 

BAHAN-BAHAN
1 ketul ayam (bahagian yg keras tuh)
segenggam ikan bilis
1/4 kiub ayam knorr
air
segenggam beras
lobak merah
kentang
daun bawang
daun sup
2 ulas bawang putih


CARA-CARANYA:
1. rebus ayam, ikan bilis, kiub ayam, bila mendidih tapiskan...airnya jgn dibuang...
2. masukkan beras, lobak, kentang dalam periuk dan masukkan sekali air rebusan tadi.tunggu sampai nasi menjadi bubur :lol hehehehe...bila dah jadi bubur...masukkan daun bawang dan daun sup yg dihiris halus
3. sementara menunggu tu...potong dadu bawang puith.janganlah potong dadu besar2...kalo boleh kecil2 tapi jgn sampai halus sangat sebab bawang ni nak di goreng...
4. goreng bawang tadi guna minyak dalam 2 sudu camtu la...goreng sampai warna dia coklat...pastu angkat
5. goreng ikan bilis yg direbus tadi...angkat dan tumbuk halus
6. bila nak makan bubur tu...tuang bawang putih goreng tadi dgn minyak2 dia sekali (tapi miyak tu jgnla tuang semua...tak elok untuk kesihatan)
7. pastu tabur ikan bilis goreng...dan makannnnnnn


*** ceh, aku cari BUBUR NANGKA.. nya dapat bubur nie..nampak senang aje.. boleh coba balik kg ket agi.. ape pun time kasih kat dia sebab bagi resepi nie.. muahahahahaha.. gambaambik kat sini.. mesti dia buat sendiri... kuikuikui..

*** Icah.. mu suka menda2 gini.. rindu nak balik rumah sewa.. nak makan makanan hak mu n kak ting masak.. \0/... 

*** cari bubur nangka pulak..

2 ulasan:

pena siswi berkata...

blik kkgi g serang umah mek ting bubur butir nako tu,suh dio masok ..kto tggu make,

Siti Aziz berkata...

Muahahaahahahah.. tue ah.. butir nako pum sodap jugop..agak sukar bagi aku nak buat sendiri..hahahahaha... m tak pe cah, serba boleh... hahahahahaha