Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Jumaat, 26 November 2010

Aku & Sekolahku **kawan2ku

Assalamualaikum..

Terimbau kembali sebuah memori*** Lagu sembilu kan3.. Kejadah je lah.. Aku ingat yang tue je la.. Disebab aku borink & aku malas nak bace buku ** sememangnya aku yang sentiasa malas... Aku nak beraban.. Aku dan sekolahku ** kawan2ku.. Ape yang aku boleh buat dengan tajuk nie.. Ape lagi, jom meraban.. Kuikuikui..

Jika terasa membazir masa, bukan nak halau tapi sila klik pangkah xpun move ke tempat lain.. Ha3.. Amaran dari aku.. 

Okey, cerita tak menarik bagi orang lain tapi agak menarik bagi aku yang seorangnya aku.. Hahahahaha.. Ape2 jew la kan3.. Aku sayang sek aku.. Bukti??? ** sape yang baca nie mesti kata mana ada bukti.. sebabnya diorang memang tahu aku memang suka main2 kat sek.. & paling pedas, bukan kelompok pintar.. **agak2 sedang dalam kelemasan**.. Ha3.. 

Bukti.. Aku ada bukti.. Buktinya.. Buktinya.. ** tak lepas nak pikir..  Hurm... Buktinya aku stay kat renek dari tingkatan 1 sampai 6.. Ade la lagi beberape orang kawan2 yang dapat tawaran u tapi x g n kawan2 yang mmg naik tingkatan 6 kat situ..

Disini la aku bertapak, xperlu la kata nak lupa kisah silam n teruskan hidup.. Kisah silam adalah sebahagian dalam teori Keutamaan.. Kisah silam yang berlaku pada kita **pada orang disekeliling kita boleh dijadikan contoh dan gunakan penyelesaiannya untuk menyelesaikan masalah yang kita hadapi pada masa kini.. Tak paham ke?? Tak payah paham.. Teori tue masuk dalam exam aku tadi.. Soalan no.4.. Ha4..

Ha3..Duduk kat renek beberape tahun memang banyak sangat la pahit **aku cipta sendiri  & manis ** aku pun tak pasti ada ke tak.. Manis tue makna kata lebih manis dari yang manis.. Kah3.. Lewah gila..

(Sambil mengunyah keropok gatal lidah nie).. Hehehehehe.. Sambung.. Aku rase aku **dikenali oleh sesiapa saja disebabkan oleh masalah sosial aku.. Kah3.. Memang sosial sungguh.. & teramatlah sosial.. Ada bukti?? Pasti la ada.. Kes 1.. Aku telah... Kes 2.. Aku telah.. Kes 3.. Aku telah.. Kes 4...Aku telah.. Kes 5 & 6 selamat.. Tapi kes 5 tue hampir tak selamat dah.. Ha3.. Dah tahu benda tue salah tapi buat jugak.. Ape tue?? Ape2 je lah.. Banyak nyer kes.. Suka hati aku la.. Sebab aku yang taip.. Banyak mana pun aku yang taip.. 

Ha3.. Aku sememangnya akui la kan.. Sekolah tue yang menjadikan aku **seseorang**.. Hu3.. Time kasih yang banyak membantu.. Perh, macam teks ucapan nak naik pangkat jew.. Sek pun tak abis lagi weh.. Kah3..

Ape2 je la.. Duduk saja2 nie teringat kat **RUMAH KOTAK.. Sape penah lalu depan sek aku?? Depan pagar utama tue kan ada bangunan 1 tingkat.. tingkat atas tue la rumah kotak.. Ha3.. Kipas 2 bijik tidak mampu meredakan bahang yang terkumpul dalam rumah tue.. Teringat aku yang tak pandai masak, hanya reti makan.. Teringat aku yang malas, mujur ada kawan2 yang rajin.. Makanya aku tompang sekaki.. 

Mujur ada rumah kotak.. Disitu la aku kenal sememangnya kenal & diorang pun kenal dengan perangai masing2.. Malas ke.. Aku la tue.. Rajin ke.. Orang lain la tue.. Banyak makan budu ke.. Banyak makan ke.. Kih3.. Masak sedap ke... Memang aku bedal je.. Buat lempeng, **jemput pisang.. Kah3.. 

W/pun rumah depan pagar sekolah.. Aku cukup terkenal dengan pelajar yang datang lewat ke sek.. Kah3.. Bongok2.. Takpe, dah biasa kena leter.. Tapi malu jugak.. Ha3.. Tahan muka je la.. Banyak nyer kenangan.. Hu3.. Betul la kata cikgu, zaman sek adalah zaman paling manis.. Untung la antara kawan2 aku yang jadi cikgu..**bakal cikgu sebab tak habis ngaji lagi.. Diorang mungkin boleh balik ke ke sana lagi.. Ha3.. Amin.. Kawan2 aku memang bagus2.. Aku jew yang xikt.. Ha3..

Ape ape pun, time tak siap kerja sekolah memang kecut perut.. Cikgu sokmo soal kerja sek.. Aku antara makhluk yang buat kerja ikut mood.. Kah3.. Buku tue jangan kata ah, rebeh kaki meja.. Ha3.. Kenangan.. Ha3.. 

Malas dah nak terus,, rasa nak jebek air mata.. Ha3..-_-"

Buat kawan2 yang tersinggah, menyinggah, disinggah @ buat2 singgah aku ucap selamat maju jaya la semuanya.. Amin2.. Buat cikgu2 kiranya berjaya mengesan kewujudan blog aku nie n baca.. Mohon kutuk pelajarmu ini.. He3.. Terasa beku hati bila ingat aku buat pertama kalinya kena bedal dengan batang paip kat asrama sebab lewat kuar stady.. Kah3.. Sapo lagi kena?? Jatuh saham aku.. Time kasih ayah ji sebab bedal aku mase awal2 masuk asrama ting5.. Lepas tue aku terus rapat dengan pamily diorang.. Ha3.. 

Buat cikgu aku yang periksa karangan aku pasal sakinah tue mase ting4.. Aku memang aku.. Ha3.. Sayang cikgu bm.. Ha3.. Dan guru2 lain jugak.. Ha3.. Banyak lagi..

Ops, ** curi buoh pauh!!! make dengan awah meggi.. Gilo punya best la.. Bowok colek masuk dalam kelas, sebutir kelas bau belacan.. Ha3.. Bongok la citi.. 

Manis bagi insan yang bernama aku.. Terasa rindu dengan suasana itu, xape lah kes 1,2,3,4 xmuncul pun.. Keadaan sepastinya lebih manis tanpa kes2 yang buat aku rasa bengom tiap kalinya.. Ha3.. 

ABDULLAH SIDEK BIN SAAD

Teringat kat pok loh mase beliau berlari2 anak dengan budak2 junior & anak cikgu.. Baru balik dari berkubang kat padang sek.. Ceh.. Memang hiperaktif ah mung loh.. Kah3.. teringat beliau baca doa lepas solat kat surau.. Laju gila.. Ustazah puji memanjang.. Teringat aku bila pok loh mencoba untuk azan buat pertama kalinya.. Suara beliau mmg Ummmm.. Sila jadi imam.. Dia takut.. Kah3.. Lepas tue, beliau selalu azan.. Sampai i boleh hafal & bezakan.. He3.. I memang suka time2 azan nie.. Alhamdulillah..

Sambung lain kali plak..Kuikuikui...

jangan marah ek...-_-"

UNTUK KENANGAN ZAMAN SEK LAGI SILA KE SINI.. ^_^v

BERSAMBUNG......

15 ulasan:

Siti Aziz berkata...

Aku hanyalah aku..yang terbaik tuk diriku..Hu3.. Patut la aku kena cerai.. sebab aku nie banyak masalah rupanya... Ha3..

pena siswi berkata...

dop pasal kno cerai doh....rujuk2 la,, bermasalah pd org yg tak memahami mu tie...doh guano "sini" tu...

Siti Aziz berkata...

mu klik "sini" masuk automatik ke blog mu..hahahaha

pak lah berkata...

x sengko mu ingt lagi ak g kube....sbnrnya ak aiman brehim,adam mail dan 2 ,3 org kanak-kanak ribena menjalankan misi mnyelamatkan anok ikan yang terperangkap bila air surut......
tntg azan tu,,,ak x dgr lagi najah....

Siti Aziz berkata...

ceee...w/pun aku hanya disebalik tabis dalam surau aku tetap bulih dengar.. najah pagi2 subuh..badrul magrib..tengku muaz deqmat/hatim iso tue pun cerele cerelut..

pak lah berkata...

najah ime jah......
tpi badrul kemah lekat ime kulya

Siti Aziz berkata...

aku masih ingat kelekatan itu.. najah be tue subuh.. & badrl sekali..mase tue umi pun ada kat saf perempuan..hahahahaha..tapi dia bagus ape..

pena siswi berkata...

(nok nyapuk)
Badrul, tengku muaz, deqmat..ore lain xse sebut ko Tie..
ime kulya pun jd la pade ngat takut jd ime tu..

Siti Aziz berkata...

ore lain ada jugak..kero,makyo..tapi hok kerek demo tue la..hahaha...burhan..jadi ime..**adakah hati terkenan maka mulut menyebut?? hahahaha..

pak lah berkata...

buke tkut jadi ime tpi wi pelue pado ore lain ..lagipun hok paling tkut bilo ime ni tkut saloh bacaan dari segi tajwid,makhraj huruf maka semua jemaah batal solat..tpi dale hidup di semekar ak deki nga 2 ore jah...
1..ame din sbb dio buleh g mano jah paka kain plekat nga baju cap unto.
2.semin 6a2 sbb dio buleh sengih nga angguk jah bilo ore tny.....

pena siswi berkata...

hati terkenang jari menaip (besar mknanya tu tie)
apo ngato ko semi tuh..semi pujaan hati kami..

Siti Aziz berkata...

Aku sokong ecah..jangan kamu mengata kat SEMI kami.. hahaha.. mulo aku anti dooh kat amir.. sebab dia punya mulot lezer tahap dewa.. sedap2 je redah ore.. Loni kalu aku g tok dor dia tegur n cakap molek dah ngan aku.. hahaha..

Semi kecek banyok doh loni.. hahaha.. semi tue napok jah senyap, kalu dia wat tubik ayat.. aku mati akal nak jawab..hahahahaha...

Pasal ime tue loh..aku setuju la..

hahaha..cah..sungguh besar maknanya tue... aku like dicitu..hahahaha

pak lah berkata...

semi meme la byok kecek kalu g rumoh dio gak..ame bena baik cumo dio anti tino sikit....
yg sbnrnya ak rindu ko zila panggil ak senget....
bilo dio kato gitu ak mesti sngih sbb tringt zame koloh rendoh

pena siswi berkata...

slmt mgimbau kenangan la blko...jge teriok sudoh ingat saen2 lmo...

pak lah berkata...

tok triok cumo senok hati.......