Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Jumaat, 29 Oktober 2010

Ulam \o/

Pucuk Ubi Kayu

Taugeh

Salad

Pucuk Putat

Petai

Pucuk pegaga

Mentimun

Kerdas

Kangkung


Kacang Botol


Pucuk Midin


Jering


Cabai/Lada


Jantung Pisang

Ha...Nie adalah senarai ulaman faberet aku.. Memang aku suka makan ulam.. Dari kecik sampai sekarang.. Arwah ayah aku yang ajar.. Arwah mmg suka makan ulam.. ada kawan2 aku cakap.. "tie,kenape aku tengok kalau mu makan nasik dengan ulam nampak sedap je nasikyang mu makan"..Aku cakap, mana ada...Same aje dengan nasik yang mu makan.. Ha3...

Lagi.."Mak aku selalu suruh aku makan ulam, tapi aku tak pernah makan... Aku tak suka ulam...Kalau aku bawak siti balik umah aku tentu mak aku suka kat mu tie coz mu pandai maka ulam n nampak sungguh berselera..."...

Lagi.. "ko nie tak da jerawat pun..Selalu makan ulam ek??" Ha3... Aku cakap.. Ada jerawat tapi cepat hilang parut.. Kesan aku makan ulam kot.. Ha3...

Kate2 nurse mase aku derma darah.."Wah, xsampai 5 minit dah penuh satu beg darah..." Lain kali adik kena derma lagi nie.. Adik kena selalu2 makan ulam tau" .. aku jawab.. Kak, ulam tue mmg faberet saya.. Dia jawab " patut la.."

Ades, letih dah nie.. Kesimpulannya, amalkan makan ulam sebab menyehatkan tubuh badan kita...Insyaallah.. & Awek muda... Terbukti sebab ari tue ada sorang mat salleh tue cakap "AKU NIE MCM BUDAK UMUR 17 TAHUN" dia cakap mcm nie lepas aku cakap umor aku 21 tahun.. He3....

Sila amalkan ye sayang2 saya...

Bye..

^_^


2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bukan ulam ni menu utama tapi budu kan?? tanpa budu ulam rasa tawar..huhu

Choon-Hee berkata...

Budu & Ulam adalah satu benda y mmg xleh pisah lagi dah..ops..sambal belacan satu lagi..Ha3.. yeeehaaa...budu juga faberet saya...\o/