Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Ahad, 12 September 2010

mod raya: kegembiraan dalam kehambaran

Assalamualaikum..

Biasa la kan..mmg lumrah pun, tiap tahun ada raya aidilfitri & aidiladha..hu3..tahun nie semua jadi hambar.. Tp ada jugak gembiranya.. Hari raya pertama, aku g kat umah mak sedara aku..anaknya yang merangkap sepupu aku kawin..Malam tue berlangsung nyer akad nikah.. aku tak pasti maharnya berapa..Sepupu aku ustazah lepasan U.M..Muahahahaha...Sepupu baru aku tue cikgu..Tak tahu lak cikgu ape..Xkisah la kan..Malam tue dalam kol 9.30 mak2 n ayah2n pengantin berangkat g umah tok imam..majlis akadnyer berlangsung kat situ..Aku 100% tak ikut..

Duk je kat umah bungkus bingkisan..Bingkisan ke?? Lebih kurang la.. Tolong ape yang patut aku tolong..Mak2 & mak cik pakcik masing2 buat kerja orang2 tua yang mmg aku tak mampu nak buat sebab aku sememangnya tak teri nak buat..MUahahahaahahah... Kesian kat aku..Pe aje la yang aku reti buat nie.. Buat2 bodoh je la.. Hi3..

Disebabkan aku nie insan yang sememangnya kreatif dari awalnya,aku kena pasang langsir..muahahahahah.. mudah betul kerja..Orang tak kreatif pun boleh buat la weh..Ape2 aje la kan..Xtvti kat sini biasa saja..sedara mara tidur tergolek arek nak melangkah dalam rumah tuk ke jamban pun susah..Ha3..Tu la best nyer bila berkumpul ramai2.. Meriah..aku mmg akan mcm nie sampai satu masa...SAMPAI SATU MASA TENTU SAJA SEMUA NIE AKAN TERTITIK..& suasananya pasti akan berubah..Terntu akan berubah ke arah yang baik sekiranya aku pilih dan memilih yang baik untuk aku..Tentu saja..Kalau salah pilih??? Aku akan tanggung sendiri akibatnya..

OKEY!! TITIK..

Sambung yang lain...Raya kedua..Biasa saja la kan...Sepupu aku dah berdebar dengan majlis die kol 3 petang tue...Muahahahaha...Debaran seorang ISTERI...Sungguh manis rasanya kan3...(mcm la aku penah rasa...Bengom sungguh...Aku baca dalam novel la weh..Dalam majalah pun banyak cakap pasal debaran2 nie haaaaa.....Muahahahaahahha...Lucu...Kih3...

Raya ketiga..Ape yang aku buat?? Aku terima tamu hari nie..Kawan baik aku dengan kawan aku..Lepas tue aku g rumah cikgu aku kat kampung amir....dekat aje tue.. Muahahahahahaha...Kali g dalam kol 3 setengah.. Biasa saja la kan3..Tak da ape yang luar biasa...(kalau ada yang luar biasa,hanya aku dan kawan aku je yang paham..) Muahahahahhahaha...Sungguh luar biasa..Aku mmg SENGAL..Sengaja mengluarbiasakan keadaan yang tak luar biasa..Ape2 je la kan..Ape aku nie..

Sampai umah cikgu lokman..Berbual sakan la kami..G dua buah kereta..Siti,Safiq & Farah sebuah..Badrul & wahidah sebuah.. Muahahahahaha...Ha3...Bual kejap,cikgu pun ajak makan....mmg bertuah...Kih3..Mmg nampak sangat cikgu lokman rapat dengan budak2 kelas aku..Bertuah aku dapat guru kelas macam dia weh..

Sampai kat rumah aku kol 6:10pm.." TQ YA :)",,aku rasa mcm ada orang akan angau..Muahahahahaha... Tp kesian kat semua orang..Ceee...mcm ramai je semua orang tue..Kih3...Tak pe la kan3...Bukan ada kaitan dengan aku pun.."YE KE WEH??"

Baru je sampai..aku dah rase nak meluku orang...mujur je die lebih tua dari aku..Hormat tue masih ada...Xtua mana pun,beza tahun aje...Dari awal sampai akhir...Krja die mmg menyindir...Aku tahu ka kan...Aku nie XSECOMEL dia...Tp syukur sebab tak jadi mcm dia YANG SUNGGUH COMEL TUE...Hu3... Kalau aku dah smp tahap hilang sabar...Aku akan buat ape yang aku xnak buat...Terpaksa la kan..Bukan nak hidup sehari dua..Kalau jadi...Klau tak jadi mmg lain cerita...

K, lah...Sampai disini saja cerita tentang raya yang hambar...yang aku paling suka tentang raya yang hambar nie,,,,dapat g rumah cikgu dan BERAYA DENGAN KAWAN2 AKU...xda yang istimewa pun tak pe...TITIK~

Ape pun..selamat hari raya..

Tiada ulasan: