Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Ahad, 18 Julai 2010

A.D.A.K.A.H A.K.U.......

Assalamualaikum....

Hmmm....Hidup tenang tanpa masalah yang memeningkan kepala,bersenang lenang dan mampu tersenyum takkala orang lain sedang memikirkan cara untuk selesaikan masalah dieorang.. Hidup dengan sihat tanpa sebarang penyakit yang bisa buat aku terlantar di katil berhari2, berbulan2, bertahun2 xseperti insan2 yang terlantar di hospital dengan segala macam jenis penyakit...Aku rasa sangat segan dan terasa aku nie xsebertuah mereka yang sakit.. Orang kata, sakit yang kita terima adalah untuk menghapuskan dosa2 kecil yang kita ada..(betul ke??)

Setakat sakit perut sebab salah makan tue biasa la bagi aku y berperut sensitif nie.. Terasa nak demam sampai berminggu2 sebab aku xpenah rasa mcm tue.. Syukur padaNYA sebab berikan aku kesihatan yang baik..Mungkin satu ari nanti aku akan rase mcm diorang rase gop..

Cakap pasal kesihatan nie..Dua orang sepupu aku xcident..Hu3...Sorang patah kaki dan sorang lagi cedera teruk kat bahagian muka..Hu3..Dari cerita ma aku, ternyata keadaan mereka mmg mmg mmg teruk.. Hmmm...Nikmat sihat sebelum sakit.. Ini la benda nyer.. Aku peringatkan pd diri aku sendiri.. Sekarang mmg aku boleh makan ape yang aku suka n minum ape yang aku suka (halal)...Nanti2 semua nie akan jadi terbalik..Xleh lagi buat ape yang aku suka n sbgnya la kan.. Kesihatan nie xhanya fokus pada ape yang masuk dalam perut kiter aje.. Tapi amalan kita seharian..Orang kate sila amalkan GAYA HIDUP YANG SIHAT..

Kalau Allah Taala kata "jadi"..Maka akan terjadi lah sesuatu benda tue pada kita..Kita xleh menidaknya.. Aku syukur dengan keadaan aku sekarang n berusaha untuk jadi lebih baik..Insyaallah.. Adakah aku sekadar bermain kata?? Harapnya idak la kan..Aku sangat2 syukur..(kene usaha kurangkan lemak kat perut)..Hu3....

Cakar ayam--> "Sila bersenam"..
Cakar ayam lagu--> peringatan.."sila berhati2 ketika memandu"
Lagi cakar ayam--> Ingat 5 perkara sebelum 5 perkara..

Tiada ulasan: