Siti Aziz BERKATA-KATA

Hidup nie kalau pandai empunya badan corakkan..maka BAHAGIA menanti.. :) tapi kalau tersalah pilih pekerja untuk mencorakkan sehelai kain, maka HILANG kualiti. Orang kata kualiti i2 penting, jadilah macam SIRIM!! KUALITI itu penting, baru tenang hidup.. He3^^~ Mek Tie

Sabtu, 1 Mei 2010

PERUT=HATI=AKAL

ASSALAMUALAIKUM..

MASIH LAGI BERTENAGA!! Alasan tak logik.. Ha3.. Tp dah jadi kebiasaan aku kat sini.. Makan tak ikut masa.. Kdg2 xmakan, kadang2 malas nak g beli makanan, kadang2 mmg tak boleh makan.. Ha3.. Tp tak mengape la kan3.. Aku tak susahkan orang y tak da kaitan dengan aku.. Ha3.. Susah senang aku kat sini, hanya aku.. Aku tak mengada2 nak kongsi2 dengan orang y aku mmg xpatut kongsi..Sbb mereka x berkongsi..

Ha3..Ape ke melalut aku neh.. Aku pun dak tahu.. Tp tak sabar nak g pasar jap agi.. Nak g beli Nasi Kerabu Speacial.. Penasihat y cadangkan.. Lam otak aku sblm tue pun mmg aku nak beli nasi kerabu pun.. Ha3..

Ma kat umah makan ape ek?? Mesti nasik dengan ikan kering.. Sebab ma aku mmg suka ikan kering.. Ha3.. Ikan cencaru panggang matahari = ikan kering!!! Ha3 pandai la aku.. Tp aku suka makan ikan jeruk @ ikan pekasam.. Nasi putih y masih hangat + ikan kasam goreng sederhana garing.. Angkat n taruk lam bekas,pecah telur lam kuali, ratakan n balut dengan ikan y goreng td.. pastu angkat.. taruk lam bekas.. pinyek lada kg 2 @ 3 bijik!!! perh!!! Sedap gila.. Nie arwah tok aku punya resepi..

Tp aku rindu sangat2 Nasi Goreng Bawang Putih y arwah ayah aku buat.. Sedap!!!.. W/pun biase2 aje, tp sangat sedap kalau makan dengan ikan kukus goreng @ ikan kasam neh!! n yang penting ulam!! Aku suka sangat.. Sangat2 suka ulam.. Pucuk tere, pucuk ulam raja, jering, petai, kerdas, kacang panjang, kacang botol, kangkung, kubis, daun kesom, bunga halia, bunga kantan semua aku tibai..

Tak kisah ah ore nak kata aku nie kekampungan pun.. Aku suka, aku makan aku y sehat!! Aku yang awek muda.. BUKAN KAMU!!! Ha3..(nak oyak kelebihan makan ulam)..Kih3..

Situasi beli nasik kerabu: 'Kak, nasik separuh,sayur banyak2 dari org lain, togeh lebih ya..telur masin,n ayam nie!!'..kakak..'ai dik, suka sayur ek??'.. aku hanya... TERSENYUM!! hi3...

Perut--> lapar nyer ct weh!!
Hati--> Koya, sbar lah..ore lain seminggu tak makan bulih sabar pe.. mu nie.. Iman dop kuat neh..
Akal--> SEGALANYA TAK KU RANCANG!!


lagi2 cakar ayam--> ;-(

Tiada ulasan: